Gemius: odzież najbardziej popularnym produktem w e-handlu

E-klienci kupują w sieci odzież, dodatki i akcesoria, ale to na sprzęt RTV i AGD wydają najwięcej. W sieci mężczyźni są bardziej rozrzutni niż kobiety – wynika z raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska.

Internauci kupują w sieci odzież, dodatki i akcesoria (80 proc. badanych), książki, płyty i filmy (77 proc.) oraz sprzęt RTV i AGD (66 proc.). Wśród produktów najrzadziej wskazywanych znalazły się ubezpieczenia (22 proc), produkty spożywcze (24 proc.) i artykuły dla kolekcjonerów (26 proc.).

E-konsumenci wydają najwięcej na dobra trwałe, tj. sprzęt RTV/AGD (590 zł), meble i wystrój wnętrz (301 zł) oraz na obuwie (133 zł). Najmniejsze kwoty przeznaczają na produkty farmaceutyczne (49 zł), kosmetyki (50 zł) i multimedia (56 zł).

„Blisko 60 proc. badanych wskazało, że kupuje przez internet bilety do teatru i kina, a to oznacza, że dla polskiego e-konsumenta coraz większe znaczenie ma wygoda i oszczędność czasu.” – mówi Patrycja Sass Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej. „Te dane powinny uświadomić e-przedsiębiorcom, że poza ofertą cenową jest jeszcze szereg innych czynników ważnych dla klientów.” – dodaje Staniszewska.

Badania pokazują także, że w sieci mężczyźni wydają więcej niż kobiety. „O ile w świecie realnym to kobiety często decydują o zakupach i wydatkach, w przypadku zakupów online kobiety są bardziej oszczędne.” – komentuje Michał Kot, dyrektor ds. badań w Interaktywnym Instytucie Badań Rynkowych (IIBR). „Przykładowo panie częściej niż panowie kupują w sieci obuwie, wydają 112 zł, podczas gdy mężczyźni ponad 160 zł. Inny przykład to biżuteria, którą kupuje 50 proc. kobiet i 29 proc. mężczyzn, ale jednostkowo kobieta wydaje 52 zł, a mężczyzna ponad 160 zł. I kto tu jest bardziej rozrzutny?” – pyta ekspert z IIBR.

Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview) na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku.

Wyniki pochodzą z raportu „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska”, który już niebawem zostanie opublikowany na stronach: www.gemius.pl i www.ecommercepolska.pl.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring