Grupa Raben: outsourcing logistyki pozwala rozwijać e-biznes

Raben e-commerce

Od piętnastu lat rozmawiamy o e-commerce, do którego łatwo wejść – taka opinia bierze się stąd, że początkowo nie wiąże się z dużymi kosztami. Jednym z kosztów, których nie bierze się pod uwagę, jest logistyka – mówili podczas Akademii Unity przedstawiciele Grupy Raben.

Jak przekonywał Mariusz Wesołowski z Grupy Raben, dziś e-commerce nie może być tani. Logistyka jest tą przestrzenią, która w pewnym momencie może blokować rozwój biznesu internetowego. Badania Grupy Raben pokazują, że jeden człowiek samodzielnie jest w stanie wysłać do 400 paczek miesięcznie, gdy firma rozwija się szybciej i sprzedaż rośnie, nie da się prowadzić biznesu bez inwestycji w logistykę.

Maciej Weosłowski grupa Raben

Mariusz Wesołowski: dziś e-commerce nie może być tani

Bieżący rozwój jest możliwy dzięki elastyczności, a ta związana jest bezpośrednio z organizacją logistyki. Outsourcing usług jest w Polsce jeszcze mało popularny i traktowany ostrożnie, jednak ma swoje zalety – nie trzeba się martwić o limity zamówień.

Sklepy często nie są w stanie przewidzieć wzrostu sprzedaży rok do roku – a co za tym idzie, jakie siły trzeba zaangażować w logistykę. Dlatego tak ważna jest komunikacja firmy logistycznej w e-sklepie. „Sklepy internetowe, które outosourcują usługi logistyczne, muszą mieć łatwe w obsłudze narzędzie do komunikacji z firmą logistyczną” – mówił podczas Akademii Unity Mariusz Wesołowski z Grupy Raben.

Sławomir Rajch z Grupy Raben poinformował uczestników warsztatu, że firma przygotowała transeuropejskie kanały zwrotów podporządkowane wymogom nowej dyrektywy o prawach konsumenta.

Grupa Raben jest międzynarodowym operatorem logistycznym. Działa na terenie Czech, Estonii, Holandii, Niemiec, Litwy, Łotwy, Polski, Słowacji, Ukrainy, Węgrzech.

Spółki wchodzące w jej skład to firmy Raben i Fresh Logistics. Firma zatrudnia ponad 8 000 pracowników, dysponuje milionem metrów kwadratowych zróżnicowanej powierzchni magazynowej i kilkudziesięcioma terminalami w Europie

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring