Raport: jak wykorzystać kalendarz w kampanii e-mailingowej

Kampania mailingowa

Każdy z nas ma czasem wątpliwości co do doboru treści nadchodzącej kampanii e-mailowej. Z pomocą przychodzi tu kalendarz, dzięki któremu nasza kampania zachowa świeżość, a informacje w niej przedstawione pozostaną aktualne – pisze prezes firmy konsultingowej Reggie Brady

Planowanie kampanii przy pomocy kalendarza ma kilka zasadniczych plusów. Dzięki kalendarzowi możemy wykorzystać kilka aspektów naszej kampanii:

  • święta kalendarzowe, które możemy uwzględnić przy planowaniu
  • wydarzenia wewnętrzne w firmie, takie jak premiery nowych produktów i usług, wydarzenia cykliczne, itp.
  • zróżnicowanie produktów i promocji na przestrzeni wybranego okresu.

1. Święta

Święta będące dniami wolnymi od pracy są często nierozerwalnie związane z rosnącą sprzedażą. Warto jednak przyjrzeć się bliżej czynnikom psychologicznym, które za tym faktem stoją. Ludzie wyczekują świąt z niecierpliwością, i są wtedy z reguły w lepszym nastroju niż zwykle, dzięki czemu łatwiej dotrzeć do nich z ofertą promocyjną. Większość detalistów uwzględnia najważniejsze święta w roku w swoim planie marketingowym, dlatego ten aspekt pominiemy, skupiając się na kilku mniej znanych technikach. Poniżej kilka przykładów:

  • Barneys New York wysłał do swoich klientów e-mail z okazji inauguracji drugiej kadencji prezydentury Baracka Obamy, na którą pierwsza dama przywdziała kreację z asortymentu detalisty. „Kochamy Isabel Toledo! I cieszymy się, że Michelle Obama także kocha Isabel!”
  • Hewlett-Packard wpisał się w popularny nurt emitując reklamę telewizyjną podczas amerykańskiego Super Bowl, okraszając ją chwytliwym hasłem „Weź udział w największej z gier!”
  • Sears przygotował geotargetowaną reklamę z hasłem „Ciężkie opady śniegu prognozowane w twojej okolicy – bądź przygotowany!”. Reklama spełniała funkcję informacyjną, rzeczywiście ostrzegając o nadchodzących zmianach meteorologicznych, a przy okazji pomogła sprzedać parę szufel i odśnieżarek.

2. Wydarzenia wewnętrzne

Każda firma ma swoje małe i większe święta: otwarcia nowych sklepów, premiery nowych produktów, oferty sezonowe. Warto w tym kontekście odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

  • Czy posiadasz profile we wszystkich (lub kilku) najpopularniejszych portalach społecznościowych? Jeśli tak – uwzględnij tę informację w swoich e-mailach. Zaprocentuje to zaangażowaniem.
  • Czy twój sklep doczekał się pozytywnych opinii klientów? Jeśli tak, to możesz budować kampanię wokół nich.
  • Czy planujesz przeprowadzić jakiś konkurs w social media? Informacja o tym powinna znaleźć się w mailu do klientów.

3. Różnorodność w kampanii e-mailowej

Chyba wszyscy wściekamy się na firmy, które każdego maila przeładowują informacjami o zniżkach i wyprzedażach. W ten sposób rujnuje się reputację marki. Przekaz powinien być zdywersyfikowany i nie ograniczać się jedynie do promocyjnych ofert. Najlepiej jest zorganizować swój kalendarz według następującego schematu:

  • Nadchodzący miesiąc: skup się na promocjach, ofertach i produktach. Tematy e-maili powinny być bardzo konkretne.
  • Kolejne dwa-trzy miesiące: Oferty, które chcemy wprowadzić w przyszłości oraz kategorie produktów, które chcemy promować. Lista kilku najważniejszych punktów sprawdza się tu doskonale.
  • Kolejne pół roku: ogólny zarys promocji i wprowadzania nowych produktów.

Pamiętaj: planowanie jest wszystkim! Kalendarz jest doskonałym narzędziem budowania zaangażowania klientów. Trzymaj się go, a twoje maile będą cieszyły się rosnącą liczbą otwarć i kliknięć.

Reggie Brady jest prezesem oraz CEO Reggie Brady Marketing Solutions, agencji konsultingowej zajmującej się zarówno reklamą e-mailową, jak i bezpośrednią.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring