Shoplo: jak wykorzystać social media w e-commerce

social_media2

Według ekspertów Shoplo, skuteczna promocja e-sklepu w mediach społecznościowych powinna rozpocząć się od wyboru właściwej platformy. Wybór jest ogromny, lecz nie zawsze oczywisty. Firma zaprezentowała kilka praktycznych porad w formie infografiki.

Wybierz odpowiednią platformę social media

Facebook ma najwięcej użytkowników i jest najczęściej używanym portalem społecznościowym. Daje on możliwość prowadzenia fanpage, na którym można dzielić się dowolną treścią. Można także zamieszczać płatne reklamy z możliwością targetowania (Tailored Audiences). Odpowiada on za 55% ruchu kierowanego do e-commerce z platform social media. Za kolejne 25% odpowiedzialny jest Pinterest. Umożliwia on przypinanie zdjęć na wirtualnej tablicy, co znacznie ułatwia promowanie oferty e-sklepu. Na Pintereście można także dość estetycznie zaprezentować graficzną stronę swoich produktów. Twitter z kolei odpowiada za 9% ruchu kierowanego z social media do e-sklepów. Portal funkcjonuje w formie mikrologa, gdzie wpisy ograniczone są do 140 znaków i zazwyczaj przekierowują do dalszych treści. Mimo że platforma nie jest jeszcze zbyt popularna w Polsce, zawiera szereg narzędzi umożliwiających promowanie i bezpośredni zakup produktów.

Postuj regularnie

Według ekspertów Shoplo, kluczem do budowania zaangażowania klientów jest regularna prezentacja treści w social media. Najlepiej postować przynajmniej raz dziennie, jednak częstotliwość ta powinna być uzależniona od ilości i aktywności użytkowników. Najlepsze pory dnia do zamieszczania nowych wpisów to 13:00-16:00 dla Facebooka, 14:00-16:00 (oraz 20:00-1:00) dla Pinterest, oraz 13:00-15:00 dla Twittera.

Używaj grafik – to one generują polubienia

Grafiki zwiększają klikalność i bardziej przemawiają do użytkowników. Posty na Facebooku, które zawierają obrazki lub zdjęcia, generują śrenio o 50% więcej polubień. Ważne są także tzw. social buttons. Shoplo radzi, aby do witryny sklepu, bloga oraz newslettera dodać odpowiedni social button, przekierowujący użytkownika do danego portalu. Dzięki temu klienci chętniej będą dzielić się treścią wygenerowaną przez ciebie. W przypadku produktu, którym dana osoba z różnych względów zechce się pochwalić, prawdopodobieństwo kupna zwiększa się aż o 25%, jednak tylko wtedy, kiedy obok niego znajdzie się odpowiedni social button. W przypadku e-maili, social button jest używany pięciokrotnie częściej niż funkcja „przekaż wiadomość”.

Angażuj i słuchaj, to esencja social media

Zdaniem ekspertów Shoplo, niezbędne do budowy zaangażowania jest wejście w dialog ze swoimi klientami. „Stykuluj interakcje zadawaj pytania i pokazuj, że interesuje cię zdanie klienta. Odpowiadaj na zapytania konsumentów, rozwiązuj ich wątpliwości oraz nie bój się krytyki” – radzą w infografice.

social media

Źródło: Shoplo

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring