Startup Orange Harp: e-commerce zaangażowany społecznie

Zakupy w internecie to często wypadkowa świadomych decyzji oraz chwilowych inspiracji. Aplikacja Orange Harp, promująca świadome zakupy w sieci, może to zmienić.

Aplikacja działa pod systemem operacyjnym iOS i zawiera zbiór ofert od firm zaangażowanych w różne projekty społeczne. Produkty są dokładnie opisane, tak aby konsument mógł wybrać wytwórcę, z której misją najbardziej się identyfikuje. Wybrane produkty można oznaczyć jako ulubione, udostępnić znajomym i oczywiście kupić. Po dokonaniu kupna klient widzi dokładnie, na jakie cele zostały przeznaczone jego pieniądze. Przykładowo, jeśli kupi t-shirt od Purakai, firma przekaże część zysków na ochronę zagrożonych gatunków żółwi oraz powiadomi o tym kupującego.

Aplikacja zaangażowana społecznie

Przedstawiciele Orange Harp twierdzą, że dają ludziom „okazję do robienia bardziej świadomych zakupów oraz wybór przeróżnych produktów, od kremów do twarzy po odzież”. Firma wspomaga organizacje non-profit, przekazując im część swoich zysków. Orange Harp zapewnia także, że wszystkie produkty są wykonane z wysokiej jakości naturalnych materiałów, przy wykorzystaniu technologii bezpiecznej dla środowiska.

aplikacja

Aplikacja zawiera oferty od firm zaangażowanych w działalność społeczną

Podczas rozmowy z Evigo założycielki Orange Harp, Anbu Anbalagapandian i Kacie Gonzalez, wyjaśniły, że pomysł na aplikację był wynikiem wspólnej pasji do produktów, które charakteryzują się nie tylko doskonałym wykonaniem, ale także pewnym stopniem świadomości społecznej. Wspólnie stwierdziły, że takie produkty trudno odnaleźć w sieci, i postanowiły znaleźć rozwiązanie. „Jesteśmy oddani idei, według której świadomość społeczna podczas zakupów stanie się normą” – twierdzą zgodnie. Ich zdaniem, skoro przemysł motoryzacyjny i żywieniowy przeszły tę transformację, branża odzieżowa również powinna ustawić się w kolejce.

aplikacja

Firma wspiera organizacje non profit przekazując im część swoich zysków

Świadome decyzje zakupowe

Anbu, która dorastała w Indiach, docenia fakt, że w San Francisco, gdzie mieszka teraz  ma dostęp do ekologicznych produktów. „Jestem inżynierem, więc kiedy tylko wpadłam na pomysł aplikacji pobudzającej ludzi do bardziej świadomych zakupów, od razu wykonałam prototyp” – tłumaczy. „Razem z Kacie ręcznie wybieramy wszystkie produkty, które umieszczamy w naszej aplikacji. Muszą być one zgodne ze standardami designu, zaangażowania społecznego oraz ekologii, które sobie wyznaczyłyśmy” – dodaje.

Jak powiedziała w rozmowie z Evigo, nadal będzie pracować na tym, aby dzięki technologii zapewnić konsumentom możliwość podejmowania bardziej świadomych decyzji zakupowych.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring