Twitter: nowy sposób na targetowanie reklam

twitter targetowanie

Twitter zaktualizował swoje usługi Promoted Tweets oraz Promoted Accounts. Zostały one wzbogacone o targetowanie językowe, które umożliwia reklamodawcom dotarcie do odbiorcy w jego ojczystym języku. Usługa jest dostępna we wszystkich krajach.

Targetowanie językowe

Według oświadczenia zamieszczonego na oficjalnym blogu Twittera, nowa usługa działa w połączeniu z pozostałymi opcjami targetowania oferowanymi przez platformę. Obejmują one między innymi targetowanie według zainteresowań, słów kluczowych, płci oraz lokalizacji. Dzięki połączeniu tych usług, reklamodawca może przykładowo obrać jako cel swojego komunikatu użytkowników płci męskiej, którzy lubią Gwiezdne Wojny, mieszkają w Stanach Zjednoczonych i mówią po hiszpańsku.

Usługa namierza użytkowników bazując na ich języku ojczystym wskazanym w ustawieniach twitterowego konta, a także na języku, którego najczęściej używają w swoich tweetach. Przedstawiciele Twittera zapewniają też, że dzięki nowemu narzędzi będzie można targetować użytkowników posługujących się wieloma językami.

Czytelność przekazu reklamowego to klucz do globalnego rozwoju

Dla reklamodawców niezwykle istotną kwestią jest zrozumiałość ich przekazu, a co za tym idzie – możliwość kierowania go do odbiorcy w jego języku ojczystym. Według Ivety Dimovej, CEO Targetwise International, firmy które chcą rozwijać się w skali globalnej, muszą kierować przekaz, którzy konsumenci zrozumieją. „Jeśli ktoś planuje wejść na rynek rosyjski, musi prowadzić swój biznes po rosyjsku” – powiedziała Dimova w rozmowie z Evigo. „Komunikacja musi odbywać się w języku lokalnym, ponieważ każda pominięta część komunikatu stwarza ryzyko ogromnej straty. Oczywiście można ograniczyć się częściowo do języka angielskiego, jednak obecność języka lokalnego w komunikacie firmy jest absolutnie niezbędna” – dodała.

Ograniczone funkcje targetowania językowego działają na Twitterze już od jakiegoś czasu. W marcu 2014 roku portal wprowadził usługę pozwalającą na targetowanie użytkowników bazując na ich zainteresowaniu daną reklamą telewizyjną. Opcja ta była przeznaczona dla użytkowników posługujących się językiem hiszpańskim.

Targetwise International to firma specjalizująca się w doradztwie biznesowym obejmującym w szczególności usługi lingwistyczne i lokalizacyjne.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring