Raport ING: urządzenia mobilne sprzyjają kompulsywnym zakupom

Ing online retailing

Badanie przeprowadzone przez grupę finansową ING pokazuje że coraz więcej osób używa swojego telefonu komórkowego do robienia zakupów wyłącznie pod wpływem impulsu.

Ponad 139.5 miliona Europejczyków regularnie kupuje przy użyciu telefonu komórkowego z czego 42%  twierdzi że są to zakupy dokonywane pod wpływem impulsu. Najczęściej impulsywni konsumenci kupują ubrania (23% wszystkich zakupów), później elektronikę (21%), gry (12%), wycieczki (11%), muzykę (11%) oraz artykuły spożywcze (11%). Najczęściej impulsywnych zakupów dokonują Brytyjczycy i to mimo że innej kraje szybciej zaadaptowały technologie mobilne.

Jeśli chodzi o bankowość mobilną – jak podaje ING – Holandia jest obecnie najbardziej zaawansowanym krajem z prawie połową (47%) osób wykorzystujących swój smartfon do usług bankowych. Dla porównania, tylko jedna trzecia brytyjskich konsumentów (31%) oraz jeden na pięciu (17%) francuzów wykorzystuje swój telefon do bankowości mobilnej. Co więcej, badanie pokazało rosnącą popularność mobilnych form płatności, co wpływa na stopniowe odejście o tradycyjnych form płatności.

Prawie połowa (49%) Europejczyków twierdzi że płaci gotówką rzadziej niż 12 miesięcy temu, a 40% twierdzi że robi to bardzo sporadycznie. Jeśli obecny trend się utrzyma, to na przestrzeni kolejnych 12 miesięcy, niecała połowa (45%) konsumentów przewiduje że będzie używać gotówki jeszcze rzadziej.

Starszy Ekonomista Ian Bright skomentował: ” Bankowość mobilna staje się co raz bardziej powszechna w Europie i co raz więcej osób używa metod bezgotówkowych. Jeśli chodzi o długoterminowe trendy ekonomiczne, przewidywany jest wzrost w użyciu smartfonów co spowoduje zwiększenie się liczby osób korzystających z bezgotówkowych form płatności.”

Pełna treść artykułu na stronie Evigo.com

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring