Apple: rewolucyjne rozwiązanie dla e-commerce

apple touch id

Apple opublikował iOS 8, nową wersję swojego systemu operacyjnego przeznaczonego dla urządzeń mobilnych z rodzin iPhone i iPad. Szczególne znaczenie dla e-sklepów ma otwarcie technologii identyfikacji biometrycznej dla deweloperów. Umożliwi to opracowanie rozwiązań pozwalających na robienie zakupów w internecie zaledwie jednym kliknięciem.

Nowe zastosowania technologii identyfikacji biometrycznej

Apple nie jest pionierem zakupów z wykorzystaniem technologii identyfikacji biometrycznej. W maju 2014 roku PayPal zaimplementował system płatności wykorzystujący tę technologię w smartfonach Samsung Galaxy S5, wyposażonych w czytnik linii papilarnych. Dzięki tej technologii wpisywanie szczegółowych informacji dotyczących płatności okazało się zbędne – zatwierdzanie zamówienia odbywa się teraz za pomocą weryfikacji biometrycznej. Innymi słowy, aby zatwierdzić płatność, wystarczy przyłożyć palec do czytnika, a urządzenie samo zweryfikuje tożsamość użytkownika. Rozwiązanie Apple zmierza w tym samym kierunku.

Dzięki otwarciu kodu odpowiedzialnego za weryfikację biometryczną dla deweloperów, posiadacze urządzeń Apple już niedługo będą mogli korzystać z podobnych rozwiązań, jak użytkownicy Samsunga Galaxy S5. Od strony technicznej rozwiązanie to działa następująco: preferencje użytkownika danego e-sklepu co do płatności i dostawy zostają przypisane do jego urządzenia mobilnego – w tym przypadku iPhone’a lub iPada. Jedyne, co kupujący musi zrobić, aby zatwierdzić transakcję, to kliknąć „kup”, a następnie potwierdzić swoją tożsamość za pomocą czytnika linii papilarnych.

Nowe strategie marketingowe

Technologia identyfikacji biometrycznej to jednak nie jedyny aspekt nowego iOS, który może zainteresować e-sprzedawców. Apple udoskonalił także swój system wysyłania odbierania wiadomości, czyli push messaging. Wykorzystuje on tzw. push technology, po raz pierwszy zaimplementowaną do iOS 3.0 w 2009 roku. Polega ona na tym, że urządzenie utrzymuje cały czas otwarte połączenie IP, bez przerwy odbierając powiadomienia od internetowych aplikacji zainstalowanych przez użytkownika. Takie aplikacje mogą pojawiać się w formie komunikatu dźwiękowego, graficznego lub tekstowego. W skrócie oznacza to, że zainstalowane na urządzeniu aplikacje stale pobierają dane.

Z punktu widzenia e-detalisty jest to bardzo korzystna sytuacja. Dzięki temu rozwiązaniu można zaplanować całą masę działań marketingowych opartych na komunikatach od e-sklepu, na przykład przedstawić klientowi promocyjną ofertę zawierającą produkty, które przeglądał wcześniej lub dodał do ulubionych. Można także informować go o nowych produktach czy o przekazaniu zamówienia do realizacji. Możliwości są tu ograniczone jedynie zgodą użytkownika na otrzymywanie powiadomień.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring