Badanie: po spadkach polski e-commerce nabiera tempa

Up online retailing

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polacy najchętniej kupowali w internecie ubrania, książki i multimedia. Liderem polskiego e-commerce pozostaje portal Allegro, a najpopularniejszym operatorem logistycznym – Poczta Polska.

„Ostatnie pół roku w e-commerce” to raport opracowany przez SW Research oraz IRCenter, podsumowujący ostatnie pół roku handlu w sieci. W raporcie zaprezentowano informacje na temat zmian nastrojów konsumenckich wśród polskich internautów. Badanie przeprowadzono metodą trackingową. Było ono powtarzane co miesiąc. Za każdym razem badaniu poddawano próbę pięciuset internautów.

Ostatnie pół roku w polskim e-commerce

Jednego kwartału potrzebował polski e-handel, aby wrócić do wysokiej formy po noworocznych spadkach. Przez ostatnie sześć miesięcy polscy internauci najchętniej kupowali ubrania, książki i multimedia. Największe spadki popularności po Bożym Narodzeniu odnotowała właśnie ta ostatnia kategoria.

e-commerce

Źródło: ircenter.com

 

Zdecydowanym liderem e-commerce pozostaje portal aukcyjny Allegro, choć najczęściej internauci szukali gwiazdkowych podarunków w e-sklepie EMPiKu.

Allegro prowadzi w sprzedaży artykułów dziecięcych i urządzeń mobilnych, a OLX (dawniej Tablica.pl) – w kategoriach telewizory oraz produkty powiązane z alkoholem.

Poczta Polska najpopularniejszym operatorem logistycznym

Okres od stycznia do marca 2014 roku to nienajlepszy czas dla polskich e-sklepów. Zainteresowenie e-commerce wróciło do poziomu sprzed Bożego Narodzenia dopiero w kwietniu, kiedy konsumenci rozpoczęli przygotowania do świąt Wielkanocy i majówki.

e-commerce

Źródło: ircenter.com

Bardzo wyraźny pozostaje trend wyszukiwania informacji o produktach w sieci jeszcze przed podjęciem decyzji o zakupie. Polscy internauci interesują się głównie ceną produktu, porównując oferty różnych sklepów bezpośrednio w ich witrynach lub korzystając z internetowych porównywarek cenowych.

Najpopularniejszym operatorem logistycznym w polskiej branży e-commerce pozostaje Poczta Polska – to właśnie z usług Poczty Polacy korzystali najczęściej. Na popularności tracą usługi kurierskie – internauci coraz rzadziej decydują się na tę formę dostawy, zwłaszcza kiedy mają tańszą i wygodniejszą alternatywę w postaci paczkomatów.

Reklama

SCF 2017 Spring