Raport: konsumenci po obejrzeniu wideo są dwukrotnie bardziej skłonni do zakupów

video

Firma Invodo, dostarczająca usługi w zakresie merchandisingu oraz użyciu filmów na portalach społecznościowych, opublikowała raport za pierwszy kwartał 2014 poświęcony tematyce filmowego e-commerce. Wiceprezes odpowiedzialny za marketingu w firmie Invodo, Russ Somers , w rozmie z Evigo zdradza jak skutecznie użyć video do zwiększenia sprzedaży.

Dane zebrane i przeanalizowane w raporcie obejmują współczynnik konwersji filmu, obróbkę oraz produkcje filmową, zainteresowania użytkowników, aktywność między kanałową, liczbę odsłon filmów oraz to jak film był oceniany.

Według raportu konsumenci którzy obejrzeli film są o 1,8 razy bardziej skłonni do dokonania zakupu, co więcej, dobrze przygotowane kampanie filmowe potrafią mieć kluczowy wpływ na opinie klientów. Krótkie nawet filmy o wiele bardziej skupiają uwagę konsumentów niż grafiki i zdjęcią. Co ciekawe dwie trzecie odbiorców ogląda aż 80% długości odtwarzanych filmów.

Filmy oglądane na różnych kanałach

Raport pokazuje że filmy są głównie oglądane na na komputerach stacjonarnych (63%), smartfony znajdują się na drugim miejscu (31.7%) natomiast tablety na ostatnim miejscu (5.6%). Wyniki te pokazują że jest jeszcze dużo miejsca na rozwój, Invodo uważa że smarfony nadal nie są w pełni wykorzystywane i spokojnie mogłyby być używane do oglądania filmów. Wiceprezes odpowiedzialny za marketing w firmie Invodo, Russ Somers w wywiadzie dla Evigo wyjaśnia:  „Nasz raport za pierwszy kwartał pokazuje ze 32% filmów znajdujących się na stronach internetowych firm zajmujących się sprzedażą detaliczną, oglądane jest na urządzenia mobilnych, co więcej trzy razy więcej osób korzystających z tych urządzeń do oglądania wideo klipów niż użytkownicy korzystających z komputerów stacjonarnych. Duża liczba osób korzysta z telefonów/tabletów popołudniami ale spora część osób korzysta z tych urządzeń w ciągu dnia. Aż 50% użytkowników smartfonów korzysta z telefonu podczas zakupów w celu dowiedzenia się więcej o produkcie. Dlatego detaliści internetowi musza się starać by klient miał jak najlepszy podgląd na stronę niezależnie kiedy wchodzą na stronę i z jakiego urządzenia korzystają.”

Obraz, który przykuje uwagę

A jakie rodzaje filmów są najlepsze lub najskuteczniejsze? ” Wszystko zależy od tego na jakim etapie znajduje się klient” twierdzi Sommers. ” Osoba odwiedzając stronę internetową lub osoba oglądająca film na portalu społecznościowym lub kanale reklamowym jest na etapie zapoznawania się z produktem. Dla takiej osoby potrzebny jest obraz która przykuje uwagę. Dobrym przykładem jest film znajdujący się na stronie internetowej Sports Authority ‚Baseball Field Day’.

Film jest bardzo inspirujący i pokazuje jak firma Sports Authority angażuje dzieci w uprawiania sportu. Na etapie rozważania, np na stronie z wynikami wyszukiwania, osoba odwiedzająca stronę potrzebuje obrazów oraz informacji które dostarczą dodatkowych informacji pokazujących jak coś funkcjonuje albo zmniejszających spektrum wyboru. Na etapie zakupu, osoba potrzebuje konkretnych informacji o produkcie albo film który pokaże jak działa produkt, lub odpowie na najczęściej zadawane pytania.”

Invodo dostarcza oprogramowanie jako usługę (SaaS) dla 500 najbardziej znanych detalistów orz marek na świecie. Firma posiada odtwarzacz Invodo InPlayer skierowany dla użytowników e-commerce. Firma również dostarcza usługi w zakresie merchandisingu oraz użyciu filmów w portalach społecznościowych, badaniem współczynnika konwersji, obróbką oraz produkcją filmową, pozycjonowanie SEO oraz udostępnianiem filmów przez platformę Invodo. Firma jest obecna na rynku od 2006 roku.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring