Raport: trzy filary rewolucji e-commerce w krajach Arabskich

Kraje arabskie e-commerce

Tysiące nowych internautów każdego roku i skokowy wzrost sprzedaży przez urządzenia mobilne. Rozwój sektora e-commerce w krajach arabskich należy do najszybszych na świecie.

Firma PayFort, czołowa w państwach arabskich platforma do płatności online, opublikowała właśnie Arab World Online Payment Report 2014, szczegółową analizę stanu e-commerce w czterech krajach regionu: Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Egipcie i Kuwejcie.

1. Więcej transakcji z użyciem karty

Według raportu tylko w Zjednoczonych Emiratach Arabskich zakupy online robi regularnie 3,65 miliona osób. 60% z nich mieszka w Dubaju, a 27% w miastach Szardża i Abu Zabi.

W Egipcie 27% zakupów internetowych jest opłacanych z użyciem kart kredytowych, cała reszta to dostawy za pobraniem. Średnia wartość zamówienia dostarczanego za pobraniem zmniejszyła się o 0,8% ze 114 dolarów w 2013r. do 113 dolarów w 2014 roku. W tym czasie średnia wartość zamówienia opłacanego z użyciem karty kredytowej zwiększyła się o 49% ze 155 dolarów w roku 2013 do 168 dolarów w roku 2014.

2. Bogatszy koszyk online

Wzrost wielkości koszyka e-commerce bardziej wyraźny był w Arabii Saudyjskiej. Średnia wartość zamówienia za pobraniem zwiększyła się tu ze 143 dolarów w roku 2013 do 154 dolarów w roku 2014. Wartość zamówień realizowanych z użyciem kart kredytowych zwiększyła się o 32% z 96 dolarów w 2013 do 154 dolarów w 2014.

Z raportu wynika, że 36% of klientów przyznaje, że wchodzi na mobile strony sprzedażowe i wkłada przedmioty do wirtualnego koszyka tylko po to, by później, będąc w sklepie tradycyjnym, oglądać na żywo zarezerwowane przedmioty.

3. M-commerce w natarciu

Mieszkańcy regionu Zatoki Perskiej regularnie używają smartfony i tablety do robienia zakupów – 41% właścicieli smartfonów używa ich do transakcji online. Dla porównania średnia na świecie to 21,3%.

Najczęściej zakupy z użyciem urządzeń mobilnych robią osoby w wieku 18-26 lat (39% wszystkich kupujących przez tablety i komórki). W grupie wiekowej 27 – 39 lat zakupy mobilne robi 31% osób, w grupie 40 – 61 lat odsetek ten stanowi 26%, a w grupie 62+ jest to 3%

„Raport w szczegółach pokazuje jak wygląda sektor e-commerce i e-płatności w naszym regionie. Zmiany, które tu zachodzą mają gwałtowny charakter i należą do najszybszych na świecie” – powiedział Omar Soudodi, dyrektor zarządzający w firmie PayFort.

PayFort to platforma płatności online wykorzystywana przez firmy prywatne i instytucje rządowe, z której korzystać mogą osoby posiadające i nieposiadające konta w banku. Od początku działalności w czerwcu 2013 platforma obsłużyła płatności opiewające na 3 miliardy dirhamów ZEA (817 milionów dolarów). Firma ma siedzibę w Dubaju.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring