Amerykański gigant e-commerce wchodzi do Polski

Newegg Polska

Neweegg, jeden z największych na świecie sklepów internetowych ogłosił swoje wejście do sześciu kolejnych krajów. Wśród nowych rynków znalazła się Polska.

Pozostałe kraje to Irlandia, Indie, Singapur, Holandia I Nowa Zelandia. Dla kalifornijskiego e-detalisty to znaczący krok naprzód, bo do tej pory Newegg sprzedawał tylko w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i Australii.

„Rozszerzamy nasz zasięg o Europę i inne części świata ale nie zmieniamy strategii sprzedażowej. Wszędzie gdzie będziemy obecni zaoferujemy naszym klientom najlepsze produkty istniejące na rynku. Zwłaszcza te pochodzące z państw azjatyckich, które nie zawsze są dostępne w innych kanałach sprzedaży” – powiedział Soren Mills, chief marketing officer w Newegg North America.

Soren Mills

Soren A. Mills

Newegg to niskie ceny i doskonała obsługa 

Bo Newegg, to sklep jakiego na polskim rynku jeszcze nie było. Oferuje nie tylko sprzęt AGD i RTV (od marek popularnych po Hi-End) ale też rozmaite podzespoły elektroniczne, także te wykorzystywane przez profesjonalistów czy miłośników gadżetów elektronicznych. W ofercie sklepu znajdziemy więc urządzenia pamięci masowej o największych pojemnościach, najbardziej wydajne karty graficzne i procesory, a nawet obudowy w których można umieścić np. superwydajne serwery.

Najwięksi gracze na polskim rynku elektroniki – tacy ja Saturn czy Mediamarkt – nie mają w swojej ofercie podobnych sprzętów. Ale Newegg ma także inne atuty. Po pierwsze oferuje w do sprzedaży towary równocześnie z ich rynkową premierą. Dotyczy do także takich marek jak Apple czy Samsung. Po drugie wygrywa niższymi niż u konkurentów cenami.

Newegg słynie tez z doskonałej obsługi klientów i precyzyjnych opisów produktów w e-sklepie. W efekcie sprzedawca ma w tej chwili 25 milionów zarejestrowanych klientów, a ubiegłoroczny przychód firmy wyniósł 2,7 mld dolarów. Newegg moderuje fora internetowe na których ludzie wymieniają się informacjami o nowinach i rozwiązaniach technologicznych. A poradnikowy kanał Newegg na Youtube ma wielomilionową widownię.

Zabójcza konkurencja na rynku elektroniki

Czy na krajowym rynku elektroniki szykuje się więc rewolucja? To wcale nie jest przesądzone. Taką rewolucję eksperci rynkowi przepowiadali już w 2005 gdy do Polski szumnie wchodził brytyjski Electro World. Sprzedaż internetową Brytyjczycy uruchomili dopiero w roku 2008, a już rok później rakiem wycofali się z polski. Przegrali wojnę cenowo-marketingową wypowiedzianą przez sieci handlowe z niemieckim kapitałem.

Podobną porażkę poniósł sam Newegg. W grudniu ubiegłego roku firma zakończyła sprzedaż w Malezji. Tu swoje pozycje obronili Chińczycy z grup Alibaba i JD.

Amerykanów w Polsce nie czeka więc łatwy los. Oferta Newegg z pewnością będzie wygodna dla klientów, bo w jednym miejscu znajdą unikatowe produkty, które dziś na sprzedaż mają drobni, indywidualni importerzy. Z drugiej strony konkurencja na polskim rynku elektroniki jest zabójcza. Głośny w ostatnich dniach upadek sieci Avans jest tego najlepszym przykładem. Czy Amerykanie z Newegg podzielą ten sam los?

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring