Android czy iOS? Który system generuje więcej przychodów dla e-commerce

apple kontra android

Dwa raporty opublikowane przez Localytics i Monetate opisują częstotliwoś użycia aplikacji mobilnych oraz analizują przychody e-commerce wygenerowane przy użyciu systemów operacyjnych Android or iOS.

Localytics, firma oferująca narzędzie służące do analizy zakupów online oraz użycia aplikacji, przeprowadziła badanie na temat użycia aplikacji na urządzeniach mobilnych.

Monetate, firma oferująca oprogramowanie pozwalając na personalizacje i wprowadzanie nowych rozwiązań w sieci, opublikowała raport badający rynek e-commerce „Ecommerce Quaterly Report EQ1 2014”, w którym przeanalizowane zostały ponad 7 millionów transakcji online.

Aplikacja na Androida używane częściej

Stopa retencji (jak często aplikacja został użyta po zainstalowaniu jej na urzadzeniu) w badaniu Localytics został wymierzona od 1 do 11 użyć, w badaniu uwzględniono aplikacje dostęne na Adroida oraz iOS. Ogólne jednarozowe użycie aplikacji na obu platformach spadło o 6% co jest dobrą informacją dla developerów.

Badanie również sprawdziło częstotliwość użycia aplikacji na oprogramowaniach Android oraz  iOS. Okazuje się że użytkownicy Androida częściej korzystają z zainstalowanych aplikacji natomiast użytkownicy oprogramowania Apple’a używają aplikacje tylko raz albo w ogóle po instalacji.

wykres android ios

iOS prowadzi w sprzedaży e-commerce

Raport Monetate zawiera analizę zakupów online dokonanych na smartfonach, tabletach, oraz komputerach stacjonarnych na cąłym świecie. Dane zostały oszacowane na podstawie średniej wielkości koszyka.

W kategorii tabletów najlepiej wypadł iPad zostawiając Androida oraz Kindle Fire w tyle, szczególnie w Wielkiej Brytanii. Mimo iż Apple prowadzi, należy zauważyć że przychód wygenerowany podczas jednorazowego użycia urządzenia z systemem Android znacząco zwiększył się w porównaniu z zeszłym rokiem. Kindle Fire natomiast odnotował spadek w Niemczech, co pokazuje że co raz mniej osób dokonuje zakupów za pomocą tych urządzeń.

sprzedaż uk mobilna

Średnia sprzedaż podczas jednej sesji przy użyciu tableta w Wielkiej Brytanii

sprzedaż niemcy mobilna

Średnia sprzedaż podczas jednej sesji przy użyciu tableta w Niemczech

W kategorii smarfonów, iPhone wypadł najlepiej (średnia zakupów wyniosła 118 dolarów), ale jest to i tak gorszy wynik niż ten osiągnięty przez iPad’a. Samartfony na systemie Android zajęły drugie miejsce ($112) natomiast Windows Phone był trzeci z średnimi przychodami w wysokości 110 dolarów.

W raporcie również znalazło się porównanie komputerów stacjonarnych z urządzeniami mobilnymi. Nadal większe zakupy dokonywane są za pomocą komputerów stacjonarnych – średnio 197 dolarów. iPad’y znalazły się na drugim miejscu ( średnio 160 dolarów), pożniej Kindle Fire (średnio 122 dolarów) oraz tablety na systemie Android (średnio 107 dolarów).

sprzedaż platformy

Reklama

SCF 2017 Spring