Sześć sposobów na skuteczne użycie Instagrama w e-commerce

instagram strona

Instagram rozwija się w zawrotnym tempie. Jego aplikacja mobilna zajmuje czołowe miejsca na liście hitów zarówno w sklepie Google jak i App Store. Liczba użytkowników serwisu przekroczyła już 200 milionów i stale rośnie. Instagram jest też coraz częściej wykorzystywany przez e-sprzedawców. Poniżej sześć wskazówek jak wykorzystać serwis do zwiększenia sprzedaży e-sklepu.

1. Buduj spójny przekaz

Każda firma chce, żeby klienci mieli pozytywne skojarzenia z jej marką. Tak jak lubimy pewne osoby za ich wartości i poglądy, tak firmy oceniamy po wizerunku, jaki budują wokół siebie. Instgram jest do tego idealnym narzędziem, ale tylko pod pewnym warunkiem: przekaz musi być idealnie spójny. Bardzo dobrym przykładem jest instagramowy profil firmy Nike, który jasno przedstawia idee marki. Wszystkie zdjęcia są tak dobierane, by u odbiorcy wywołać zainteresowanie sportem, a co za tym idzie produktami i ubraniami sportowymi firmy.

Instagram nike

Profil Nike na Instagramie

2. Pokazuj produkty w codziennym użytku

Każdemu nudzi się oglądanie podobnych zdjęć. Dlatego warto jest dodawać zdjęcia które ukazują produkt w niestandardowy sposób. Jeśli firma sprzedaje sukienki, to konsumenci chcieliby ujrzeć tę sukienkę na „zwyczajnej” osobie, a nie na modelce. Jeśli  firma oferuje sprzęt do jazdy rowerem w terenie, to jej klienci chcieliby zobaczyć jak ten sprzęt radzi sobie w terenie. Takie zdjęcia dają klientom pewność że produkty sprostają ich oczekiwaniom. Dobrym przykładem jest profil firmy GoPro, który ukazuje świat z perspektywy kamery umieszczonej na kasku.

instagram gopro

Profil GoPro na Instagramie

3. Pokaż co dzieje się za kulisami

Konsumenci chcieliby lepiej poznać firmę od kuchni, dobrze jest więc udostępniać zdjęcia pokazujące pracowników firmy. Klienci na pewno są ciekawi jak wyglądaj pracownicy, oraz szefowie ich ulubionych marek. Pozwala to na budowanie więzi z klientem. Idealnym przykładem jest profil firmy Virgin America na którym możemy ujrzeć dyrektora generalnego firmy Richarda Branson w różnych śmiesznych sytuacjach.

instagram virgin

Profil Virgin America na Instagramie

4. Rób konkursy

Wszyscy konsumenci uwielbiają konkursy. Na Instagramie można robić konkursy fotograficzne związane z produktami firmy. Kupujący po zakupie wrzucają zdjęcie produktu w raz z nazwą firmy co jest niczym innym niż darmową reklamą. Sony na swoim profilu Instagram wykorzystuje bardzo często zdjęcia klientów oraz zachęca do przesyłania zdjęć.

instagram sony

Profil Sony na Instagramie

 

5. Publikuj zdjęcia klientów

Dla konsumentów nie ma większej radości od faktu, że ich ulubiona firma wrzuciła ich zdjęcie na swój Instagram. Dlatego, należy pamiętać o udostępnianiu zdjęć naszych klientów. Można to zrobić poprzez aplikacje TINT, która pozwala udostępniać zdjęcia z Instagrama na naszej stronie internetowej.

6. Używaj narzędzi analitycznych

Narzędzia analityczne pozwalają wyciągnąć jak najwięcej wniosków z naszego konta na Instagramie. Nitrogram to aplikacja pozwalająca monitorować wszytko co dzieje się z naszym kontem, oraz posiadająca opcje śledzenia hashtagów związanych z naszą firmą. Z kolei Iconosquare to darmowa platforma, która pozwala na zdobywanie niezbędnych danych o naszym profilu.

Reklama

SCF 2017 Spring