Klarna: jak szwedzki PayPal podbija Europę

klarna płatności online

Klarna zapewnia prosty i bezpieczny sposób płatności ponad 25 milionom użytkowników dziennie. Serwis działa w siedmiu europejskich państwach – w Skandynawii oraz w Niemczech, Austria i Holandia. W planach są inwestycje sięgające 100 milionów funtów oraz ekspansja do Wielkiej Brytanii i innych krajów europejskich.

Serwis pośredniczy przy 20% wszystkich transakcji w Szwecji, oferując udogodnienia zarówno konsumentom, jak i dostawcom towaru. Firma oferuje 3 główne produkty: Klarna Checkout, Klarna Invoice i Klarna Account

Klarna Checkout to najbardziej innowacyjny produkt. Proces kasowania jest niezwykle prosty i zawiera się w dwóch krokach. Po potwierdzeniu zamówienia, kupujący wpisuje swój adres e-mail i kod pocztowy, czyli wszystkie informacje, potrzebne do autowypełnienia reszty danych – pozostaje tylko kliknąć i potwierdzić transakcję. Teraz można wybrać sposób płatności – kartę kredytową, debetową lub Klarna Invoice. Prezes firmy, Sebastian Siemiatkowski, wyjaśnia, że aż połowa transakcji nie zostaje dokonana ze względu na długi proces składania zamówienia, którego skrócenie i uproszczenie jest celem firmy.

KCO-mobil1

Interfejs systemu Klarna Checkout

Klarna Invoice pozwala klientowi na płatność po otrzymaniu towaru. Po wprowadzeniu minimalnej informacji i wyborze płatności przez Klarna Invoice, przesyłka dostarczona jest razem z fakturą (która to również może zostać wysłana pocztą elektroniczną). Wszystkie faktury powinno się opłacić w ciągu 14 dni. Ten sposób okazał się bardzo efektywny, jako że 36% Szwedów woli najpierw zobaczyć za co płacą.

Klarna Account to możliwość zbierania wszystkich faktur w jedną i płacenia miesięcznie za wszystkie zakupy. Istnieje opcja rozłożenia takiego rachunku na raty.

Pomysł na całe przedsięwzięcie zrodził się w Sztokholmskiej Szkole Ekonomii, gdzie trzech znajomych postanowiło stworzyć system płatności prosty i bezpieczny, wygodny dla sprzedawców i kupujących. Zaowocowało to powstaniem firmy Kreditor, później przemianowanej na Klarna. W 2013 roku, spółka przejęła niemiecką firmę SOFORT, działającą w tej samej branży, wzmacniając swą pozycje na rynku.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring