Foodpanda: przejęcia w Rosji, ekspansja w Azji

Foodpanda w Rosji

Serwis Foodpanda, pozwalający zamawiać jedzenie z dostawą do domu czy do biura, ogłosił przejęcie rosyjskiego konkurenta, Delivery Club. Jednocześnie Hong Kong dołączył do listy miast w których Foodpanda oferuje swoje usługi.

Foodpanda jet głównie finansowana przez inkubator przedsiębiorczości Rocket Internet. Delivery Club, został założony w 2009 roku i świadczy usługi tylko na terenie Rosji. Ponieważ firma ma ugruntowaną pozycję na rynku rosyjskim, Foodpanda planuje oferować swoje usługi pod szyldem Delivery Club.

Anna Shkirina, dyrektor zarządzająca Delivery Club, tak skomentowała akwizycje: „Delivery Club jest prawdziwym prekursorem na rynku zamówień jedzenia online w Rosji. Na przestrzeni lat zbudował pokaźną bazę klientów i produktów. Jesteśmy podekscytowani faktem podpisaniem umowy z serwisem Foodpanda, dzięki której wzniesiemy naszą usługę na wyższy poziom.”

Catering z tysięcy restauracji w Rosji

Dzięki połączeniu sił Foodpanda i Delivery Club staną się liderem rynku zamawiania jedzenia online w Rosji, z możliwością dostaw od ponad 2,500 restauracji. Delivery Club obecnie oferuje swoje usługi w 18 miastach w Rosji. Dzięki przejęciu, Foodpanda oraz jej podmiot powiązany – Hellofood – będą miały ogromny potencjał na rozwój w regionie. Foodpanda ostatnio poinformowała że planuje świadczyć swoje usługi w ponad 50 krajach do końca 2015 roku. W tej chwili firma operuje w 45 państwach.

Współzałożyciel oraz globalny dyrektor Foodpanda, Ralf Wenzel, powiedział: „Po przejęciu Delivery Club staniemy się liderem zamówień jedzenia online w Rosji, obsługując klientów w całym regionie Wspólnoty Niepodległych Państw.”

Piotr Łagowski, dyrektor generalny Foodpanda na rynkach CEE podsumował: „Przejęcie Delivery Club to kolejny krok w osiągnięciu naszego celu, jakim jest pozycja lidera na 40 rynkach, które obsługujemy i zapewnienia najwygodniejszego sposobu zamawiania jedzenia, niezależnie od tego gdzie obecnie przebywa nasz klient.”

Hong Kong bramą do Azji

Foodpanda ostatnio poszerzyła swój zasięg, dodając Hong Kong do listy miast w których jest możliwość zamawiania jedzenia z serwisu. Jest to czternasty rynek azjatycki w których firm oferuje swoje usługi.

Mimo, że w Hong Kongu jest już obecna znaczna liczba rywali Foodpandy (amerykański delivery.com oraz Koziness i Soho Delivery), firma zapowiada błyskawiczny rozwój na lokalnym rynku. Już na starcie zaoferowała w jedzenie z ponad 101 lokalizacji co jest to znacząco szerszą ofertą niż u rywali.

W lutym 2014, Foodpanda otrzymała 20 milionów dolarów finansowania z funduszu Phenomen Ventures. Dopiero teraz widać jak wykorzystywane są te pieniądze.

Reklama

SCF 2017 Spring