InPost wprowadza automaty do odbioru żywności

inspost zakupy spożywcze

Grupa Integer, właściciel InPostu, postanowiła mocniej wejść w e-commerce oferując możliwość odbioru zakupów spożywczych. Rafał Brzoska, prezes grupy, specjalnie dla Evigo przedstawia szczegóły nowego przedsięwzięcia.

Integer, zarządza obecnie siecią ponad 1100 paczkomatów znajdujących się w Polsce i  na świece. Teraz firma chce się stać się pośrednikiem między konsumentem a internetowym sklepem spożywczym. Wszystko z pomocą sieci automatów chłodniczych, których klienci będą mogli odbierać produkty zamówione online.

Informację jako pierwsza podała „Rzeczpospolita”. Serwis Evigo postanowił dowiedzieć się więcej o planach Integera związanych z nowym przedsięwzięciem. O szczegóły zapytaliśmy Rafała Brzoskę, prezesa firmy.

Rafał Brzoska Prezes Integer

Jak będzie wyglądała usługa i kiedy zostanie wprowadzona?

„Nowa usługa, którą chcemy wprowadzić jeszcze w tym roku, przechodzi ostatnie testy jakościowe. Tak, jak w przypadku wszystkich naszych rozwiązań dążymy to tego, aby była ona nie tylko nowoczesna, ale by od samego początku sprostała oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów. Mam tu na myśli zarówno oczekiwania osób dokonujących zakupów przez internet, jak i właścicieli e-sklepów, którzy w obliczu dynamicznego rozwoju e-commerce coraz chętniej wchodzą w nowe sektory sprzedaży.”

Skąd taka decyzja biznesowa?

„Od samego początku działalności stawiamy na e-commerce – doskonale znamy zapotrzebowanie tego rynku w innowacyjne rozwiązania z zakresu dostarczania produktów. Obserwujemy ruchy konkurentów, którzy także dostrzegli perspektywy branży spożywczej. Doceniamy ich projekty, ale jednocześnie dostrzegamy, że nie zawsze są one w stanie całkowicie spełnić oczekiwania klientów.”

Czym usługa będzie się wyróżniała?

„E-klienci chcą mieć możliwość odbioru przesyłki w dowolnie wybranej lokalizacji, 24 godziny na dobę i siedem dni w tygodniu. Naszym głównym celem jest zapewnienie tego komfortu. Na obecnym etapie testów nie możemy mówić o szczegółach i zasadach funkcjonowania nowej usługi InPost. Mogę jedynie zdradzić, że planujemy uruchomić ją jeszcze w 2014 roku (nie tylko na rynku polskim) i że będzie opierała się na automatach.” – powiedział Brzoska.

Rynek e-zakupów rozwija się w Polsce w błyskawicznym tempie. 46% z 18,5 miliona polskich internatów robi zakupy internet. 26% – czyli ok. dwa miliony ludzi – korzysta z e-serwisów do robienia zakupów spożywczych. Tylko te dane pokazują, że nowe przedsięwzięcie może się okazać strzałem w dziesiątkę.

Reklama

SCF 2017 Spring