Deloitte: Chiny nowym światowym liderem w e-handlu

deloitte e-handel

Chiny wyprzedziły Stany Zjednoczone pod względem sprzedaży internetowej – wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte oraz Chińskie Biuro Badań i Rozwoju.

Sprzedaż detaliczna w Chinach osiągnęła poziom 1,8 tryliona yuanów (w przeliczeniu 294 miliardy dolarów).  co oznacza wzrost o 70% od roku 2008. W latach 2008-2013, udział handlu internetowego w chińskim rynku sprzedaży detalicznej wzrósł z 1,3% do 7,4%. W tym czasie liczba klientów e-sklepów zwiększyła się z 70 do 300 milionów osób.

W sumie w ubiegłym roku chińskie e-sklepy wysłały do klientów 9,2 miliarda przesyłek co oznacza 12% wzrostu rok do roku. Już 37% dostaw jest realizowanych w systemie ekspresowym. Najwięcej zamówień pochodzi z prowincji Guangdong (20% udziału w rynku). Dalej są prowincje Zhejiang, Jiangsu oraz miasta Szanghaj i Pekin. Ponad połowa chińskich e-konsumentów zrobiła zakupy w internecie więcej niż 10 razy.

W ostatnich miesiącach kilku czołowych graczy na rynku sprzedaży tradycyjnej uruchomiło swoje platformy logistyczne i handlowe. Tak właśnie zrobiły firmy Gome Electrical Appliance czy Suning Appliance. Z kolei Jingdong Mall, Yihaodian oraz Suning Appliance dołączyły do swojej oferty ekspresowe usługi kurierski.

Raport przewiduje, że Chiny utrzymają tempo rozwoju handlu w internecie. Do końca 2015 roku, Deloitte spodziewa się wzrostu o dalsze 39%. Autorzy przewidują też rozwój sprzedaży wielokanałowej oraz integrację platform sprzedażowych z usługami logistycznymi.

Reklama

SCF 2017 Spring