Raport: najczęściej poszukiwane marki w polskim e-commerce

Polska sprzedaż online

RTB House, firma zajmująca się realizacją reklam w modelu Real-Time Bidding (RTB), opracowała raport „Najlepsze Marki w Polskim E-commerce”  obejmujący branże elektroniczną w e-commerce w pierwszym kwartale 2014 roku w Polsce.

Raport został podzielony na 4 kategorie: AGD, RTV, „Komputery – Telefony” oraz Fotografia. W każdej kategorii uwzględniono 15 podkategorii, w każdej z nich znalazła się nazwa najczęściej poszukiwanej marki, oraz procentowy udział asortymentu marki w danej subkategorii.

Bosch i Electrolux górą w AGD

Pierwsza kategoria, AGD, została podzielona na następujące 15 podkategorii, od najczęściej do najrzadziej poszukiwanych w sieci: lodówki (573 tys. konsumentów), pralki (564 tys. konsumentów), odkurzacze (386 tys konsumentów), płyty do zabudowy, piekarniki, ekspresy do kawy, zmywarki do zabudowy, kuchnie, okapy, zmywarki, żelazka, roboty kuchenne, lodówki do zabudowy, blendery, oraz kuchenki mikrofalowe.

Co ciekawe, Polacy najczęściej szukają lodówek marki Bosch, aż 40% osób wybiera lodówki tej marki z pośród 43 innych producentów. Na drugim miejscu znalazły się pralki Electrolux, 18% konsumentów wybiera produkty tej marki. Na trzecim miejscu znalazły się odkurzacze firmy Bosch, gdzie prawie połowa klientów -49%, wybrała produkty właśnie tej firmy.

bosch lodówka sprzedaż online

Telewizory najczęściej wybierane w kategorii RTV

W kategoria RTV urządzenia uplasowały się w następujący sposób: TV (1,4 mln konsumentów), nawigacja samochodowa (179 tys. konsumentów), słuchawki (175 tys. konsumentów). Dalej znalazły się zestawy kina domowego, kamery cyfrowe, wieże stereo, radioodtwarzacze samochodowe, odtwarzacze MP3 i MP4, czytniki e-booków, głośniki, amplitunery, odtwarzacze Blu-ray, baterie akumulatory i ładowarki, kable, przewody i wtyki oraz tunery TV.

Najczęściej poszukiwaną marką, jeśli chodzi o telewizory, to Samsung, ponad 43% e-konsumentów w Polsce wybiera tą markę z pośród 27 innych producentów. W kategorii nawigacji samochodowej najczęściej wybierana marką został Garmin- ponad 20% polaków woli tą markę od pozostałych 13 innych marek. W kategorii słuchawki najczęściej poszukujemy produktów marki Sony z 13 procentowym poparciem z pośród ponad 100 marek.

 

2,8 mln internatów szukało telefonów

W kategorii „Komputery, Telefony, Sprzęt i Akcesoria” Polacy najczęściej wybierali na stronach e-commerce: telefony Komórkowe (2,8 mln konsumentów), laptopy (1,7 mln konsumentów), tablety (1,2 mln konsumentów), dyski twarde, monitory, drukarki, tusze i tonery, komputery stacjonarne, klawiatury i myszy, routery i modemy, urządzenia wielofunkcyjne, karty graficzne, płyty główne, procesory oraz głośniki komputerowe.

W podkategorii telefonów komórkowych najczyściej wybierana marką był Samsung. Ponad 32 procent e-konsumentów wybiera właśnie tą markę, spośród 48 producentów. Na drugim miejscu w podkategorii laptopów, najczęściej wybierana marką był Hewlett-Packard – 26% kosumentów wybiera HP spośród 26 innych marek. Na trzecim miejscu w podkategorii tabletów znalazł się Asus, ponad 37% klientów wybrało tego producenta spośród 66 innych.

samsung galaxy

Nikon dominuje w Polsce

Kategoria Fotografia została podzielona następująco: aparaty cyfrowe (563 tys. konsumentów), lustrzanki cyfrowe (177 tys. konsumentów), obiektywy (134 tys. konsumentów), karty pamięci, torby plecaki futerały, statywy fotograficzne, akumulatory i baterie uniwersalne, lornetki, lampy błyskowe, filtry, ładowarki i zasilacze, ramki cyfrowe, akumulatory dedykowane, teleskopy oraz konwertery.

Co ciekawe, polscy e-konsumenci ufają najbardziej marce Nikon. W podkategorii aparaty cyfrowe spośród 22 producentów Nikon miał ponad 25 procentowe wzięcie. Jeśli chodzi o lustrzanki cyfrowe, Nikon znowu dominował spośród 12 innych firm z ponad 38% wyborem klientów. W podkategorii obiektywów również Nikon dominował z 23% wskazaniem z pośród 64 producentów.

Nikon sprzedaż online

Reklama

SCF 2017 Spring