Burberry technologicznym liderem w tradycyjnej sprzedaży

burberry strategia online

Sprzedawcy, chcąc zwiększyć obroty, wprowadzają w sklepach tradycyjnych coraz więcej innowacji technologicznych. Według raportu serwisu The Business of Fashion światowym liderem jest pod tym względem brytyjska sieć Burberry.

Tradycyjne sklepy Burberry są najlepiej zintegrowane z internetowym sklepem sieci. Wszechobecne są w nich dotykowe monitory, z czego największe maja blisko siedem metrów kwadratowych. Każdy z pracowników obsługi jest wyposażony w tablet ze specjalną aplikacją i z jego pomocą pomaga klientom dokonać najlepszego wyboru lub pokazuje jak się poruszać w sklepie online.

Integracja z Instagramem

Podobną drogą idzie marka Karl Lagerfeld, która klientom zapewnia dostęp do odpowiednio skonfigurowanych  iPadów mini czy cyfrowej księgi gości. Przebieralnie w sklepie wyposażone są w kabiny fotograficzne, umożliwiające zrobienie zdjęcia, zastosowanie odpowiednich filtrów i udostępnienie w serwisach społecznościowych. Wszystkie te zabiegi mają jak najdłużej zatrzymać zatrzymać klientów w sklepie, dać im poczucie wyjątkowości oraz zbudowanie lojalności wobec marki.

W Stanach Zjednoczonych, firma Kate Spade wprowadziła interaktywne wyświetlacze, pokazujące spoty reklamowe oraz zdjęcia na Instagramie, zachęcające do kupna przedstawianych produktów. Według firmy Perch, startup’u stojącego za uruchomieniem innowacyjnych funkcji, ich celem było raczej ożywienie produktów Kate Spade, niż podniesienie wyników sprzedaży. „Technologia zawsze powinna rozwijać markę” – mówią przedstawiciele Perch.

Interaktywne manekiny

Z kolei sieć H&M otworzyła innowacyjny sklep na nowojorskim Times Square, gdzie ustawiono interaktywne manekiny, na czołach których umieszczono wyświetlacze. W sklepie znajduje się również wybieg, po którym klienci mogą się przejść ubrani w wirtualne ciuchy, po czym obejrzeć film ze swojego spaceru. Wszystko po to, by wzbudzić jak największy entuzjazm i skusić klientów innowacyjnymi rozwiązaniami.

Technologiczne nowinki wprowadza nawet ostoja konserwatywnego handlu, londyński dom towarowy Harrods. Klienci natkną się to na ścienne wyświetlacze HD, dostarczone przez firmę Vivid Digital Retail i pokazujące 15-sekundowe klipy reklamujące marki i projektantów. Jak twierdzi Guy Cheston, dyrektor medialny sklepu, ekrany zapewniają zwrot inwestycji, funkcjonując jak zwykła reklama. „Poprawa sprzedaży w sklepie jest wprost związana z kampanią reklamową na ekranach” – mówi.

Budowa więzi z klientem

Niezależnie od formatu sklepu, czy jest to centrum handlowe, ekskluzywny butik  czy popularna  „sieciówka”, coraz częściej można natknąć się na nowinki technologiczne, jak interaktywne lustra, ekrany dotykowe czy czipy śledzące ruch klientów. Celem tych usprawnień jest budowanie więzi z kupującymi, podniesienie komfortu zakupów, sprawienie, że kupujący czuje się wyróżniony. Szybki zwrot tych inwestycji wcale nie jest przesądzony. Mamy za to pewność, że jest to coś znacznie poważniejszego niż zwykłe działania PR.

 

 

 

Reklama

SCF 2017 Spring