Twitter testuje nowe rozwiązanie dla e-commerce

Twitter ecommerce shopping buynow

Szefowie Twittera najwyraźniej czują, że przyszłość ich serwisu będzie związana z branżą e-commerce. W maju 2014 uruchomiona została usługa #AmazonCart, dzięki której klienci mogą jednym kliknięciem kupować towary zauważone w swoim feedzie. Teraz do testów trafił przycisk „kup teraz”.

Wiadomość podana przez serwis informacyjny Recode zelektryzowała społeczność internetową, mimo, że na temat usługi nie pojawiła się żadna oficjalna informacja. Przycisk pojawił się w pierwszych dniach lipca w tweetach postowanych przez amerykański sklep internetowy Fancy, oferujący wyszukane gadżety i akcesoria. Funkcja „kup teraz”, po jej naciśnięciu, automatycznie przekierowuje  użytkownika do sekcji transakcyjnej sklepu, gdzie ostatecznie można podjąć decyzję o zrobieniu zakupów. Co ciekawe nowa usługa jest dostępna  jedynie w mobilnej aplikacji Twittera. Posty z nowym przyciskiem można znaleźć zarówno w widoku rozszerzonym, jak i w osi czasu.

Twitter Buy Now

Tweety z przycikiem „Buy now”

Zdaniem ekspertów cytowanych przez portal Mashable, nowa funkcja to tylko pilotaż rozwiązań, jakie Twitter ma zamiar wprowadzić w przyszłości. „Internauci będą nie tylko oglądać zdjęcia czy reklamy, ale też dostaną opcję zakupu. To zupełnie naturalna droga rozwoju serwisów społecznościowych i nowe źródło ich finansowania” – napisał Mashable.

Sprawę opisał nawet prestiżowy Wall Street Journal. Według nieoficjalnych informacji dziennikarzy gazety, zakupowe tweety zostaną powszechnie wprowadzone do użycia w ciągu kliku najbliższych miesięcy. Z kolei serwis CNET podaje, że zostanie to poprzedzone pilotażem przeprowadzonym w kilku innych sklepach internetowych.

 

 

 

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring