Rakuten: japoński gigant e-commerce planuje kolejne inwestycje

rakuten zakupy online

Rakuten, zwany potocznie japońskim Amazonem, ogłosił uruchomienie nowego fundusz inwestycyjnego skierowanego na startupy e-commerce w Izraelu, Azji oraz Stanach Zjednoczonych. Wartość przedsięwzięcia to 100 milionów dolarów.

Już w 2013 roku Rakuten zainwestował w takie firmy jak Carousell, Visenze, Coda Payments czy Send Anywhere. Teraz japoński detalista skierował się jest na inwestycje w obiecujące startupy, które znajdują się w początkowej fazie rozwoju oraz te, które zajmują się nowymi technologiami. Wszystkie decyzje będą zapadały w biurze Rakuten w Singapurze.

Inwestycje w niezależne aplikacje

„Konkurencja jest silna.  Co raz więcej azjatyckich funduszy venture capital próbuje wejść z inwestycjami w branżę e-commerce. Od 2013 Rakuten stara się inwestuje w młode firmy, co pozwala im skupić się na rozwoju produktów oraz usług – mówi Saemin Ahn, Partner Zarządzający w Rakuten Ventures, który w nowym funduszu będzie pełnił funkcje doradcy inwestycyjnego.

Stały i agresywny rozwój

Rakuten to firma, która posiada bardzo agresywną strategie przejęć. W lutym 2014 koncern przejął internetowy komunikator Viber za 900 milionów dolarów, zwiększając tym swoją obecność na rynku oraz dostarczając nowe usługi swoim klientom. Pomimo ekspansji i licznych przejęć firma nie zapomina jednak o swojej podstawowej działalności, czyli e-commerce.

„Gdy patrzę na Rakuten to widzę firmę która przypomina zamek z fosą”- mówi Ahn. ” Naszym ‚zamkiem’ jest e-commerce a wokół niego posiadamy liczne fosy, które pozwalają nam zatrzymać klienta w naszym ekosystemie. Taki model biznesowy nie różni się znacząco od strategii Google, którego wyszukiwarka jest zamkiem, a fosę stanowią platforma Android oraz czy serwis YouTube”.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring