IQS przejmuje od Gemius Interaktywny Instytut Badań Rynkowych

merger

Grupa IQS Sp. z o.o. kupiła 100% udziałów  w spółce Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) od Gemius S.A. Po przejęciu Grupa IQS stanie się  liderem badań internetu w Polsce.

Interaktywny Instytut Badań Rynkowych to jeden z wiodących dostawców badań online w Polsce.

„W otoczeniu konsolidacji podmiotów zagranicznych połączenie tych agencji to ważny i strategiczny ruch na polskim rynku badań” – komentuje Alina Lempa, Prezes Zarządu spółki Grupa IQS.

Z usług instytutu korzystają takie znane Polskie firmy, jak:  Frito Lay Poland, Unilever, Grupa Allegro, NC+, Grupa RMF, Avon Cosmetics, Kompania Piwowarska. Lista zapewne niebawem rozszerzy się o kolejne firmy jak i o nowe branże.

Instytut od trzech lat jest numerem jeden w rankingu firm badawczych pod kątem liczby badanych (około 513 tys przebadanych w 2013 roku) dzięki metodzie badań internetowych CAWI.

Technologia RTS

Instytut posiada jeden z największych internetowych paneli badawczych oraz wykorzystuje unikalną technologię RTS do zbierania danych przez Internet.

Wieloletnie doświadczenie Grupy IQS w kluczowych dla rynku badaniach marketingowych w połączeniu z kompetencjami Instytutu w obszarze on-line, pozwoli nie tylko na wzmocnienie naszej pozycji badawczej, ale także da nam wyraźną przewagę na dynamicznie rozwijającym się rynku badań internetowych na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych – tłumaczy Alina Lempa

Badania komunikacji reklamowej

Instytut łączy w szerokim zakresie dane z badań deklaratywnych z informacjami uzyskiwanymi dzięki pomiarom faktycznych zachowań w Internecie (pomiar pasywny). Specjalizuje się przede wszystkim w badaniach komunikacji reklamowej.

Funkcję prezesa Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych przejmie Alina Lempa. Członkami Zarządu zostaną Matt Wójcik z Grupy IQS oraz Jan Kunkowski z IIBR

Grupa IQS zwiększy liczbę klientów

Po transakcji zwiększy się grupa klientów oraz segmentów, w których operuje Grupa IQS. Spółka ma spore szanse stać się czołową polską agencją badawczą w sektorze FMCG, przemyśle samochodowym, agencji reklamowych i domów mediowych, portali internetowych oraz mediów elektronicznych.

„Wierzę, że ta transakcja zaktywizuje trend na rynku badań w zakresie konsolidacji polskich agencji badawczych, stwarzając bardziej wyrównane szanse w zaostrzającej się konkurencji z kapitałem zagranicznym” – podsumowuje Alina Lempa.

Reklama

SCF 2017 Spring