FerBuy: Polacy chcą kupować z odroczonym terminem płatności

ferbuy

Najnowsze badanie przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych pokazuje, że  ponad połowa polski internautów chciałaby kupować online z możliwością wybrania opcji kup teraz, zapłać później. Preferowanym terminem płatności, wybranym przez ankietowanych internautów, są dwa tygodnie od momentu dokonania zakupu.

Badanie zostało przeprowadzone na początku lipca 2014 roku dla marki FerBuy – oferującej system płatności z odroczonym terminem. Z przeprowadzonej ankiety wynika, że obecnie aż połowa polskich internautów aktywnie kupuje w sieci co najmniej kilka razy w roku.

Brak zaufania do sprzedawców

Badanie sprawdzało preferowane przez internautów formy płatności w e-sklepach. Najczęściej, bo aż przez 42% badanych, wybierany jest przelew bankowy.Natomiast, ponad ¼ internautów kupujących online preferuje płatność przy odbiorze.

Z badania wynika też, że 62% badanych popiera pomysł kupowania przez internet z możliwością zapłaty za produkty dopiero po 14 dniach, po otrzymaniu oraz sprawdzeniu kupionego produktu. Natomiast, aż 36% badanych przez IIBR osób miała problem z zakupami przez Internet, za które zapłaciła z wyprzedzeniem. Do 30% z nich dotarł produkt wybrakowany, a do ponad połowy (51%) adresatów zakup nie trafił w ogóle. Takie zachowania obrazują pewna nieufność polskich e-konsumentów.

 

Powiększ obraz

infografika ferbuy

Odroczona płatność a bezpieczeństwo

Firma FerBuy, która zleciła badanie, oferuje system płatności, który pozwala płacić dopiero po otrzymaniu produktu  – wystarczy podać nr telefonu oraz pesel – użytkownicy od razu otrzymują informacje o możliwości dokonania zakupu z odroczoną formą płatnością. Po otrzymaniu produktu, FerBuy wysyła klientowi fakturę na maila. Na opłacenie faktury konsumenci mają 14 dni oraz mogą rozłożyć płatność na wygodne raty.

Cieszy nas zainteresowanie polskich internautów możliwością zapłaty za zakupione produkty z odroczonym terminem płatności. Opcja „kup teraz, zapłać później” może rozwiązać szereg problemów z zakupami online, na które napotkała aż 1/3 internautów – mówi Rafał Pasieka, ekspert systemu internetowych płatności odroczonych FerBuy.

Interaktywny Instytut Badań Rynkowych przeprowadził badanie metodą CAWI – ankiety interaktywne – oraz Real Time Sampling. Do wypełnienia ankiety zaproszono 800 pełnoletnich respondentów. Celem badania było pozyskanie wiedzy na temat doświadczeń i opinii związanych z kupowaniem online.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring