EBay: dlaczego Google Glass są przyszłością sprzedaży wielokanałowej

future sprzedaż internetowa

Gigant handlu internetowego, eBay wypuścił aplikację RedLaser – skaner kodów kreskowych przeznaczony dla Google Glass. To pierwsza próba wykorzystania elektronicznych okularów w sprzedaży wielokanałowej.

Pracę nad wykorzystaniem Google Glass eBay zapowiedział już w połowie 2013 roku. Urządzenie miało zostać użyte do całkowitego zatarcia granicy między zakupami tradycyjnymi i online. Program RedLaser jest pierwszym efektem tych prac. Pozwala on użytkownikom na wyszukiwanie produktów nie tylko w sieci, ale też w sklepie tradycyjnym. Wszystko za pomocą głosowej i wizualnej nawigacji.

Handel bezwysiłkowy

RedlLaser to część polityki nowych rozwiązań eBaya, skupionej na „bezwysiłkowym handlu”. Polityka ta sprowadza się do redukcji kliknięć potrzebnych do sfinalizowania transakcji.

Google Glass to jednak wciąż niszowy produkt, do tej pory na rynek trafiło jedynie 10 tysięcy egzemplarzy tego urządzenia. Z drugiej strony fakt, że okulary przykuwają uwagę takich potentatów jak eBay, pokazuje, że mają one potencjalną przyszłość w świecie handlu. Tym bardziej, że wyniki badań pokazują, że aż 59% stałych klientów eBaya robi też zakupy wielokanałowo.

Aplikacja będzie powszechna

RedLaser działa na dwa sposoby Po pierwsze wyszukuje produkt gdy tylko użytkownik włączy aplikację i wypowie nazwę produktu. Po drugie, skanuje kod kreskowy produktu za polecenia właściciela i wyszukuje w internecie miejsce gdzie można ten produkt kupić. Przedmioty nie są więc kupowane bezpośrednio z poziomu aplikacji – transakcji można dopełnić za pośrednictwem urządzenia mobilnego bądź komputera. Jak podaje serwis TechRadar, wyniki wyszukiwania zawierają ofertę eBaya, ale nie ograniczają się do niej.

screen-shot-google-glass

Aplikacja RedLaser jest intuicyjna w obsłudze

Steve Yankovich, wiceprezes eBay ds. innowacji i nowych przedsięwzięć, przekonuje, że w dalszej przyszłości aplikacja stanie się powszechna. „Zawsze gdy ukazuje się tego typu nowinka technologiczna, trzeba na nią zwrócić uwagę. Nigdy nie ma pewności czy uda się ją wykorzystać w handlu ale szukać trzeba zawsze” – mówi Yankovich. Zapowiada przy tym, że w przyszłości kamera w jaką wyposażone są Google Glass posłuży nie tylko do identyfikacji przedmiotów na podstawie kodów kreskowych, ale też ich kształtu czy koloru. „Kamera być może pozostawia trochę do życzenia, ale jej usprawnienie tylko kwestią czasu” – mówi Yankovich

Łatwe płatności z okularami

RedLaser to aplikacja obecnie dostępna dla smartfonów z systemami iOS, Android i Windows – na tych urządzeniach działa jak czytnik kodów kreskowych. Technologia został przejęta przez eBaya od firmy Occipital w 2010 roku.

Z kolei Google Glass to produkt, który wciąż pozostaje w fazie testów. Nadal nie wiadomo jak będzie wyglądała wersja urządzenia ostatecznie wypuszczona na rynek. Mimo to programiści zdążyli już przygotować aplikacje związane e-commerce przeznaczone dla komputerowych okularów. Przykładem jest choćby Eaze, dzięki której użytkownicy Google Glass mogą opłacać rachunki.

Tagi:,

Reklama

SCF 2017 Spring