Badanie: najskuteczniejsze kanały marketingowe w e-commerce

wyszukiwarki sprzedaż internetowa

Detaliści internetowi nieustannie testują nowe taktyki zdobywania klientów. Jedne rozwiązania są bardziej, inne mniej efektywne. Badanie przeprowadzone przez firmy Shop.org i Forrester Research pokazuje, że aż 85% ankietowanych sprzedawców uznaje marketing w wyszukiwarkach za najbardziej efektywną formę promocji.

Dalej e-sprzedawcy wskazywali ruch organiczny (41% ankietowanych), reklamy online przekierowujące na witrynę sklepu (29%) oraz akcje e-mail marketingowe (15%). 19% respondentów utrzymuje, że płatne wyszukiwanie pochłonęło ponad 50% ich marketingowego budżetu.

Powrót reklam graficznych

Vicky Centrell, dyrektor wykonawczy Shop.org, twierdzi, że handlowcy powinni sięgać też poza płatne środki promocji – mimo, iż płatne są bardziej skuteczne. Tylko w ten sposób można bliżej poznać potrzeby swojego klienta.

Zaskakująca może się wydawać wysoka popularność reklam graficznych. Autorzy raportu mówią nawet, że „reklamy graficzne są w fazie czegoś w rodzaju renesansu”.

Pamiętaj o ruchu organicznym

Sucharita Mulpuru, czołowy analityk w firmie Forrester, uważa, że powrót reklam graficznych do łask czyni media społecznościowe idealnym miejscem do pozyskiwania klienteli e-sklepów. „Portale społecznościowe to w rzeczywistości nowe media do umieszczania reklam. I to jest najprostsze wytłumaczenie rosnących budżetów reklamowych lokowanych w social mediach” – tłumaczy Mulpuru.

Jednak najbardziej wartościowi klienci trafiają do e-sklepów w wyniku ruchu organicznego. Potwierdza to inne badanie przeprowadzone w 2013 roku przez firmę Custora. Tacy klienci są najbardziej lojalni i wydają najwięcej w danym sklepie online. Dalej pod względem wartości dla sprzedawcy plasują się klienci pozyskani dzięki usłudze Pay Per Click oraz kampanii e-mail marketingowych.

Reklama

SCF 2017 Spring