Gemius: raport o trendach w zakupach grupowych

zakupy-grupowe

Zainteresowanie zakupami grupowymi, które jeszcze kilka lat temu były przebojem sprzedaży internetowej, gwałtownie spada. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Gemius, spadek popularności tej formy zakupów dotyczy rynków wschodnich: Polski, Rosji i Turcji. Co ciekawe, na zachodzie zakupy grupowe przechodzą renesans.

Trend wzrostowy w zainteresowaniu zakupami grupowymi dotyczy rynku duńskiego. Firma Gemius opublikowała infografikę, z której wynika, że w tym kraju ruch na stronach internetowych oferujących zakupy grupowe wzrósł dwuipółkrotnie. W analizie uwzględniono dane z ostatniego miesiąca każdego kwartału w latach 2012-2014.

Starsi Duńczycy kupują grupowo

Gemius zbadał popularność stron oferujących zakupy grupowe w Danii, Polsce, Rosji i Turcji. Wynika z nich, że spadek popularności badanych stron jest najbardziej widoczny w Rosji (niemal pięciokrotny spadek liczby internautów) i w Polsce (ponad dwukrotny). W Turcji wśród internautów odwiedzających oferujące je strony przeważają konsumenci w wieku 18-34 lata, a w Danii powyżej 45 roku życia.

Christian Hjorth, szef duńskiego oddziały firmy Gemius powiedział redakcji Evigo.pl:

Wzrost ruchu na stronach oferujących zakupy grupowe w Danii wynika z faktu, że rozwinęły się one znacznie później niż w pozostałych krajach poddanych analizie. Ponadto, w porównaniu do 2012 roku, duńska gospodarka powoli zaczyna odżywać. Co za tym idzie, konsumenci zaczynają więcej wydawać szukając przy tym dobrych okazji – a to jest dokładnie to, co zakupy grupowe oferują swoim klientom.

Głównie kobiety i osoby wykształcone

Gemius przyjrzał się profilowi internauty, który wybiera tę formę zakupów w Internecie.

Analiza wszystkich użytkowników pod względem ich cech społeczno-demograficznych pokazuje, że w każdym z analizowanych krajów z serwisów oferujących zakupy grupowe częściej korzystają kobiety niż mężczyźni oraz osoby z wykształceniem wyższym. W Turcji są to przede wszystkim konsumenci między 18 a 34 rokiem życia (stanowią 2/3 użytkowników analizowanych stron WWW). Z kolei w Polsce i Rosji ponad połowa internautów polujących na okazje w serwisach zakupów grupowych to dorośli między 25 a 44 rokiem życia, a w Danii w wieku 45 plus.

Gemius to polska firma, która doradza przedsiębiorcom, jak wykorzystywać internet w biznesie. Od 15 lat bada internautów pod kątem korzystania z mediów cyfrowych. Mierzy oglądalność stron www i aplikacji, a także materiałów audio i wideo z poszczególnych źródeł ruchu, tj. komputerów, tabletów i smartfonów. Gemius działa w 36 krajach w Europie, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie (region EMEA), a w 17 z nich posiada oddziały. Jego klientami są reklamodawcy, wydawcy, domy mediowe, agencje reklamowe i firmy z sektora e-commerce.

zakupy-grupowe-gemius

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring