Ruszył sklep internetowy Ceramiki Paradyż

Paradyż e-commerce

Agencja interaktywna Ideacto wykonała projekt dla sklepu internetowego Ceramiki Paradyż – wiodącego producenta płytek ceramicznych. Projekt został wykonany w procesie User Centered Design.

Uruchomiony w lipcu 2014 roku sklep internetowy znanej marki Paradyż jest przyjazny dla użytkownika i intuicyjny w obsłudze. Grafikę cechuje oszczędna elegancja, stonowana kolorystyka i przejrzystość układu. Za projekt graficzny odpowiada Ideacto, interaktywna agencja z Wrocławia. Do jej klientów należą m.in.: ING Bank Śląski, Praktiker, Vobis, Raiffaisen Bank, Allegro, Oponeo.pl i AmRest.

Badania i testy z udziałem klienta

Jak wyjaśnia w rozmowie z redakcją Evigo.pl Marcin Cichoń, dyrektor operacyjny w Ideacto, a także project manager odpowiedzialny za realizację zlecenia dla Ceramiki Paradyż, celem było stworzenie projektu, w którym klient jest na pierwszym miejscu. Dlatego też podczas prac nad e-sklepem przeprowadzano badania focusowe i testy, w których udział brali potencjalni użytkownicy. Podczas prac nad projektem biuro agencji Ideacto odwiedzili także architekci i osoby odpowiedzialne za inwestycje budowlane.

paradyż sprzedaż internetowa

Sklep internetowy marki Paradyż

Na pierwszym etapie tworzenia projektu, opracowano strategię ekspansji e-commerce dla marki Paradyż. Obejmowały one analizę kilkudziesięciu raportów branżowych oraz badania konkurencji na polskim i zagranicznych rynkach.

Przygotowania do sprzedaży online

„Ceramika Paradyż metodycznie podeszła do planów wdrożenia nowego kanału sprzedaży. Stworzenie wspólnie z Ideacto strategii ekspansji e-commerce pozwoliło przygotować się do etapu projektowania e-sklepu oraz osadzić cały projekt w realiach biznesowych. Takie podejście jest szczególnie ważne w przypadku pracy z silnymi markami sprzedającymi offline, które rozszerzają  swoją obecność w internecie” – mówi Marcin Cichoń.

Kolejnym etapem projektu było stworzenie makiet funkcjonalnych oraz grafiki dla sklep.paradyz.com. Po stworzeniu architektury informacji oraz makiet, zaproszono przedstawicieli grupy docelowej do ich przetestowania. Wnioski z tych badań pozwoliły projektantom User Experience dopracować projekt.

Wiedza o kliencie i konkurencji

„Na podstawie etapu analitycznego, mając wiedzę o użytkownikach i konkurencji, przystąpiliśmy do tworzenia architektury informacji oraz projektu funkcjonalnego. Na każdym kroku towarzyszył nam klient oraz użytkownicy – przeprowadziliśmy na prototypie testy użyteczności, które uświadomiły nam potencjalne problemy, dzięki czemu mogliśmy oddać dopracowany projekt.” – opowiada Robert Czekański, UX designer w Ideacto.

Podczas całego zlecenia zaprojektowano w sumie 20 widoków kluczowych makiet, aby następnie przygotować projekt look&feel strony głównej i na jego bazie „narysować” kolejne widoki graficzne. Strona sklepu na razie nie jest responsywna.

W sklepie internetowym marki Paradyż dostępnych jest obecnie ponad 3 tysiące produktów. Płatności obsługiwane są przez Przelewy24.pl. Dostawa kurierem jest darmowa przy zamówieniach powyżej 1500 zł. Istnieje opcja odebrania zamówienia osobiście, bez dodatkowych opłat, w salonach firmowych w Tomaszowie Mazowieckim i w Łodzi. Za dodatkową opłatą można zamówić pomoc przy wnoszeniu paczek o wadze powyżej 30 kg.

Reklama

SCF 2017 Spring