Raport Forrester: najważniejsi gracze na rynku e-commerce

channeladvisor_onlinemarketplace-680x306

Gdy zapytamy przeciętnego internautę jakie zna sklepy online, jako pierwsze z pewnością wymieni Amazon oraz eBay. Ale na świecie jest o wiele więcej sklepów e-commerce, które trzeba znać.

Według badania Forrester Reaserch „Pięć globalnych firm e-commerce które musisz znać” oprócz Amazon i eBay powinniśmy znać takie firmy e-commerce jak MercadoLibre, Rakuten oraz Tmall. Każda z nich ma ponad 100 milionów użytkowników i każda działa na wielu lokalnych rynkach.

To szczególnie ważna informacja dla firm, które planują światową ekspansję zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej, Azji czy Europie gdzie rynki są wymagające, a gdzie wspomniane sklepy mają ugruntowaną pozycję.

Globalne firmy e-commerce są odpowiedzialne za większość sprzedaży online i są obecne w różnych kategoriach produktowych. Dlatego tak wielu konsumentów korzysta z ich usług. Według badania firmy Forrester niektóre marki mogą wejść na rynki, które wcześniej byłby dla nich niedostępne, tylko dzięki współpracy z gigantami e-commerce.

Pięć najważniejszych firm e-commerce według Forrester to:

  • Amazon: Jest obecny już w 10 rożnych krajach, natomiast dostawy mogą być realizowane globalnie. Amazon oferuje scentralizowaną logistykę oraz obsługę klienta, a tylko takie działania spełniają oczekiwania współczesnych konsumentów. Marki oferujące swoje produkty na stronie Amazon mogą korzystać z różnych narzędzi firmy.
  • Ebay: współpracuje z firmami oraz markami w celu dotarcia do jak największej liczby konsumentów na świecie. EBay jest obecny w 22 krajach. Firma posiada silne korzenie na lokalnych rynkach i oferuje swoje produkty klientom na całym świcie.
  • MercadoLibre: Posiada dedykowane sklepy w Ameryce Łacińskiej i jest dominującym portalem e-commerce w tym regionie. Firma jest obecna w 12 krajach. Od niedawna firma posiada lokalne placówki, w których miejscowe firmy i marki.
  • Rakuten: Japoński handlowiec e-commerce, który głównie oferuje swoje usługi Japońskim sprzedawcom i konsumentom. Firma posiada wiele innych mniejszych sklepów e-commerce, które mają własne nazwy lub działają pod szyldem Rakuten. Lokalne placówki Rakuten wysyłają produkty na całą Azję.
  • Tmall: Największa firma e-commerce w Chinach, gdzie globalne marki mogą oferować swoje produkty. Jest to niezbędny kanał sprzedaży dla wszystkich większych firm, które chcą oferować swoje produkty w Chinach.

Oprócz tych pięciu firm, które uznawane są za największe pod względem przychodów, jest wiele innych wart uwagi na świecie. Zdaniem ekspertów firmy Forrester są to

  • Snapdeal, serwis pochodzący z Indii. Obecnie aż 50% sprzedaży jest generowany w kanałach mobilnych
  • Ozon, czołowy serwis e-commerce w Rosji. Pozwala zarządzać asortymentem, cenami oraz logistyką.
  • Gmarket w Korei, Sahibinden.com w Turcji,  Bidorbuy.co.za w południowej Afryce,  Souq.com  na Bliskim Wschodzie – te firmy są liderami lokalnych rynków.

Reklama

SCF 2017 Spring