Netsprint: nowa usługa analityczna dla e-commerce

netsprint-adkontekst-report

Od początku sierpnia 2014 na rynku pojawiła się nowa usługa firmy Netsprint. Adkontekst Audience Report to pogłębiona analiza charakterystyki użytkowników stron internetowych. Sporządzany indywidualnie raport bada, jak klienci e-sklepów zachowują się w sieci.

Adkontekst Audience Report pozwala stwierdzić, jakie są zainteresowania i zachowania klientów, którzy odwiedzają sklep internetowy, bądź robią w nim zakupy. Jak zapewnia Iwona Kaźmierczak, dyrektor rozwoju biznesu w Netsprint, dzięki nowej usłudze sprzedawcy mogą lepiej dopasować ofertę i planować skuteczniejsze kampanie reklamowe. Jak informuje firma Netsprint:

Analiza Adkontekst Audience Reports jest tworzona za pomocą autorskiej metodologii na postawie realnych danych o zachowaniu użytkowników pochodzących z sieci Adkontekst. Komentarz ekspercki wyjaśnia najistotniejsze informacje o klientach i użytkownikach serwisu oraz podaje wprost rekomendacje dotyczące wykorzystania tej wiedzy. Raport przygotowany jest w przystępnej formie dokumentu pdf.

Zaplanować skuteczny marketing

„Nasze raporty pomogą e-sprzedawcom odpowiedzieć sobie na pytanie: gdzie w sieci znajdę swoich klientów? Wiedzy tej nie uzyskamy dzięki standardowym narzędziom analitycznym, a jest ona cenna przy planowaniu chociażby kampanii z targetowaniem behawioralnym i kampanii content marketingowych.” – wyjaśnia Iwona Kaźmierczak.

netspint-report

Czym interesują się klienci

Dzięki raportom można również sprawdzić, którzy klienci są dla e-sklepu najcenniejsi, którzy kupują najwięcej i są najbardziej zaangażowani. Można również zidentyfikować grupy, które mimo że odwiedzają sklep, nic w nim nie kupują.

Korzyści z opracowania Adkontekst Audience Report obejmują m.in.: precyzyjną identyfikację grupy docelowej i zwiększenie konwersji na serwisie, zwiększenie efektywności reklam poprzez dokładniejsze dopasowanie ich do zainteresowań odbiorców, obniżenie kosztów kampanii poprzez dotarcie do użytkowników, którzy rzeczywiście konwertują – m.in. dzięki informacji, na których powierzchniach emisja reklam jest najskuteczniejsza, zaplanowanie skutecznych działań content marketingowych i tym samym intensyfikację zaangażowania potencjalnych klientów w serwisie.

Aby zamówić raport, należy zgłosić się do firmy Netsprint i pobrać skrypt (Tag), który następnie wklejamy  na podstrony e-sklepu. Jeśli chcemy, aby raport zawierał informacje o klientach, którzy dokonali już zakupu, należy podać informacje o adresie strony, która potwierdza konwersję. Jak zapewnia Iwona Kaźmierczak, skrypty przeszły surowe testy, są asynchroniczne i nie spowalniają działania strony internetowej.

Zachowana polityka prywatności

Od momentu wklejenia skryptu, system Netsprint Audience gromadzi anonimową wiedzę o zachowaniach internautów odwiedzających witrynę. Jest to możliwe dzięki unikalnemu identyfikatorowi umieszczonemu w pliku cookie przeglądarki.

Netsprint nie pobiera ze strony e-sklepu danych wrażliwych ani nawet adresów IP. W raportach zawarte są wyłącznie dane o zachowaniu klientów, analiza przekrojowa oraz informacje o poszczególnych grupach użytkowników.

Produkt jest w sprzedaży od połowy lipca, jednak od 1 sierpnia ruszył w pełnej wersji. Raporty sporządzane są co miesiąc. Sprzedawca, który chce skorzystać z usługi wykupuje abonament, z którego w każdej chwili może zrezygnować.

Reklama

SCF 2017 Spring