Google: reklamy produktów opatrzono recenzjami klientów

google rating

Zmiany zaszły na razie w amerykańskiej wersji Product Listing Ads. Będą z nich zadowoleni klienci, którzy przywiązują wagę do recenzji produktów. Dla giganta z Mountain View jest to z kolei szansa, by zyskać większą liczbę reklamodawców.

Recenzje zwiększą sprzedaż

Jak czytamy we wpisie na oficjalnym blogu Google Commerce, recenzje pomogą klientom podejmować decyzje zakupowe. Amerykańskim użytkownikom wyszukiwarki oraz Google Shopping wyświetlą się reklamy produktów opatrzone gwiazdkami oraz informacją o liczbie recenzji. Na pięciogwiazdkowy system ocen składały się będą ratingi pochodzące z różnych źródeł: z e-sklepów, od użytkowników i z portali tematycznych.

Jak twierdzi Google, nowa funkcja ma “pomóc sprzedawcom pozyskać wyższej jakości ruch z reklam w wyszukiwarce.” Dzięki zamieszczeniu ocen produktów, Google spodziewa się zwiększenia poziomu click-through-rates dla reklam w wyszukiwarce. Funkcja wyświetlania ratingów dostępna jest dla tych sprzedawców, którzy zdecydują się udostępnić Google recenzje swoich produktów.

Jak podaje serwis TheNextWeb, zamieszczając przy reklamach oceny produktów, Google znalazło sposób na to, aby zatrzeć granicę między organicznymi a sponsorowanymi wynikami wyszukiwania. Użytkownicy wyszukiwarki często omijają blok wyników płatnych, uważając je za irytujący element witryny, który odciąga ich uwagę od faktycznych zakupów. Jednak teraz listy sponsorowane mogą zyskać na znaczeniu i stać się bardziej użyteczne dla klientów, ponieważ zawierają prawdziwe dane pozyskane z zasobów sieci.

Google Shopping kiedyś i teraz

Przed wprowadzeniem nowej funkcji, w sponsorowanych wynikach wyszukiwania pojawiały się zdjęcia produktów, a pod nimi nazwa, cena i nazwa sprzedawcy. Teraz amerykańscy użytkownicy wyszukiwarki zobaczą dodatkowo ocenę produktu. Obok gwiazdek pojawi się w nawiasie liczba zamieszczonych w sieci recenzji. Jeśli produkt nie został nigdy oceniony, pole to pozostanie puste.

google_ads2

Google Product Listing Ads przedtem. Źródło: TheNextWeb

 

Oceny produktów pojawią się na stronie Google Search oraz na Google.com/shopping. W przyszłości funkcja będzie dostępna również w innych krajach świata.

google_ads1

Product Listing Ads teraz. Źródło: TheNextWeb

Reklama

SCF 2017 Spring