Wielka Brytania: sieć Argos z nowatorską aplikacją do zakupów online

rzeczywistość roszerzona

Aplikację do rzeczywistości rozszerzonej zdobywają co raz większą popularność. Korzystają już z nich firma takie jak Kia, Volvo, ASOS czyVolkswagen. Teraz brytyjska Firma Argos stworzyła aplikacją, która działa jak przeglądarka do rzeczywistości rozszerzonej, łącząc świat fizyczny  z cyfrowym.

Nowa wersja aplikacji wykorzystuje technologie firm  HP oraz Aurasma. Sama usługa nosi nazwę ‚Argos Scan’ i jest już dostępna dla ponad 8 milionów konsumentów, którzy posiadają aplikacje Argos. Z początkiem sierpnia 2014 na rynek trafił drukowany katalog z opisem produktów oferowanych przez Argos. Gdy w ich stronę skierujemy kamerę telefony na ekranie smartfona pojawiają się dodatkowe treści (filmy, opisy, zdjęcia itp).

katalog argos

Katalog Argos

Dyrektor Generalny Aurasma, Annie Weinerg skomentowała: ” Cieszymy się że taka firma jak Argos, która jest znana z innowacyjnych technologii, pozwala ze rzeczywistość rozszerzona stanie się integralną częścią ich katalogów. Technologia HP oraz Aurasma jest bardzo elastyczna i może być skalowana dzięki rozwiązaniu Aurasma SDK. Pozwoli to firmie Argos na dostarczenie rzeczywistości rozszerzonej swoim klientom oraz znacząco uatrakcyjni katalog firmy.”

Interakcja z użytkownikiem

Innym użytkownikiem rzeczywistości rozszerzonej jest Coca-Cola. Firma pozwala swoim klientom zeskanować puszkę za pomocą aplikacji Blippar. Po zeskanowaniu mamy dostęp do pięciu piosenek na portalu Spotify.

Z kolei producent słodyczy Lacta wykorzystuje aplikacje do skanowania tabliczki czekolady na której pojawia się wiadomość od innych osób.

„Jest to połączenie fizycznych oraz cyfrowych światów, które pozwala nam oferować jeszcze więcej produktów. Wysoki stopień zainteresowania rzeczywistością rozszerzoną skłoniło nas do stworzenia  aplikacji. Dzięki Argos Scan możemy dosłownie ożywić treść w naszych katalogach” – tłumaczy Bertrand Bodson, dyrektor odpowiedzialny za treść cyfrową w Home Retail Group do której należy Argos

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring