Wielka Brytania: jak sieć Selfridges odniosła sukces w mediach społecznościowych

social media sprzedaż internetowa

Brytyjska sieć Selfridges korzysta z nowych rozwiązań technologicznych, które pozwalają monitorować aktywność użytkowników internetu. Aby poznać opinię o swojej marce, firma stale śledzi aktywność użytkowników social media. Dostawcą wykorzystywanej w tym celu technologii jest firma Synthesio.

Selfridges na bieżąco śledzi komentarze zamieszczane przez użytkowników na stronach z recenzjami, forach internetowych, blogach i pod artykułami prasowymi. Na platformie Synthesio dostępne jest narzędzie, które mierzy reputację internetową firmy. Można porównać się z konkurencją i obserwować wpływ swoich działań na opinię internautów.

Social media dla e-commerce

Technologia Synthesio daje wgląd w aktywność użytkowników platform społecznościowych w 50 językach, w 200 krajach świata, także w regionalne serwisy, takie jak azjatyckie Sina Weibo. Działy marketingu i obsługi klienta Selfridges wykorzystują pozyskane tą drogą dane, odpowiadając na zapytania użytkowników i analizując ich zachowania zarówno online jak i offline. Celem jest zdobycie jak największej wiedzy o kliencie.

Z usług Synthesio korzystały m.in.: Microsoft, McDonald’s, Trident, Orange, Virgin Atlantic, Nissan, Toyota, czy MTV.

Obecnie coraz więcej detalistów wykorzystuje nowe media do pozyskania wiedzy o klientach, dzięki czemu mogą lepiej dostosować swoją strategię biznesową. Narzędzia społecznościowe są bardziej skuteczne niż tradycyjne sposoby badania jakości usług. Dzięki Synthesio można zarówno wysłuchać, co klient ma do powiedzenia, jak też budować jego zaangażowanie.

Innowacyjne akcje społecznościowe

Selfridges szczególnie dba o interakcje z kupującymi. Przykładem może być akcja My Magnum, w ramach której klient może zaprojektować własne lody Magnum, potem kupić je w sklepie i opublikować zdjęcie w social media oparzając je hashtahiem #MagnumSelfridges.

selfridges online retailing

Akcja My Magnum jest promowana na Twitterze

Innym przykładem działań marketingowych jest Meet the Makers, seria ekskluzywnych kolacji wydanych przez Selfridges, a przygotowanych przez największe kulinarne gwiazdy. Marka jest bardzo aktywna w social media, szczególnie na Twitterze i Instagramie, gdzie użytkownicy mogą oglądać zdjęcia związane z eventami. Na profilu firmowym pojawiają się również zdjęcia zamieszczane przez użytkowników, pod warunkiem że są prawidłowo otagowane i uznane przez zespół Selfridges za inspirujące.

selfridges sprzedaż internetowa

Na Instgramie promowane są m. in eventy organizowane przez detalistę

Reklama

SCF 2017 Spring