Raport Poczty Polskiej: dwucyfrowy wzrost polskiego e-commerce

Poczta Polska e-commerce

Według ostatniego badania Poczty Polskiej – ‚Barometr Paczkowy Poczty Polskiej‚ – co raz więcej detalistów e-commerce wysyła paczki za pośrednictwem usług firmy. Co ciekawe, najczęściej e-sprzedawcy korzystających z usług Poczty Polskiej wysyłają paczki do swoich klientów w poniedziałki.

E-commerce w górę

W drugim kwartale 2014 r. Polacy wysłali o ponad 14,24% paczek więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej – pokazuje Barometr Paczkowy Poczty Polskiej. Za tym wynikiem stoi przede wszystkim wzrost popularności zakupów internetowych. Należy również pamiętać, że Poczta Polska uruchomiła w tym roku dedykowany serwis dla detalistów e-commerce. Serwis z  nowymi funkcjonalnościami oraz rosnąca liczba polaków robiących zakupy w sieci znacząco wpływa na zwiększenie liczby wysłanych paczek.

„Oceniamy, że polski rynek e-commerce wzrośnie w tym roku o około 20 proc., co oznacza, że osiągnie wartość około 31 mld zł. Po słabszym początku roku, wynikającym tego, że większość klientów robiła większe zakupy przed Bożym Narodzeniem, drugi kwartał przynosi już poważniejsze wzrosty. Ważnym momentem drugiego kwartału jest też rozpoczęcie sezonowych wyprzedaży, które startują w wielu sklepach internetowych w czerwcu. Trzeba oczywiście pamiętać, że w każdej z branż sezonowość e-handlu wygląda trochę inaczej” – mówi Paweł Majtkowski, analityk Poczty Polskiej.

barometr paczkowy

Najwięcej paczek w poniedziałek

Jak pokazują statystyki Poczty Polskiej paczki są najczęściej wysłanie na początku tygodnia, później ich liczba maleje. Rekordowy pod tym względem jest poniedziałek, kiedy wysłanych jest 23,45% wszystkich paczek. Wynika z tego, że największa liczba internautów robi zakupy internetowe w weekendy.

Wiele sklepów internetowych weekendowe zamówienia klientów wysyła we wtorek. Dlatego drugi dzień tygodnia jest prawie tak samo popularny – tego dnia wysłanych jest 22,47% paczek.

W kolejne dni liczna paczek maleje, w czwartek Polscy wysyłają tylko 15,84% wszystkich paczek. Natomiast w piątek liczba polaków nadających paczki pocztowe nieznacznie rośne do 16,15%, – jest to spowodowane faktem ze większość e-detalistów chce zdążyć przed weekendem z wysłaniem wszystkich zaległych zamówień.

Najmniej paczek wysyłamy oczywiście w weekend, w sobotę zaledwie 1,64%. Związane jest to zapewne z krótkimi godzinami pracy placówek pocztowych oraz mniejszą liczbą zamówień z piątku.

Reklama

SCF 2017 Spring