Wielka Brytania: interaktywne manekiny w sklepach czołowej marki odzieżowej

ibeacon House of Frasier

Kupowanie ubrań stanie się niebawem jeszcze prostsze. Będzie to możliwe dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu testowanemu przez  brytyjskiego giganta odzieżowego House of Fraser. W swoich sklepach w szkockim mieście Aberdeen firma uruchamia technologię Beacon.

House of Fraser wykorzysta technologie VMBeacon opracowaną przez firmę Iconeme. Technologia ta pozwala wysyłać informacje oraz oferty do klientów, którzy przejdą obok urządzenia wyposażonego w nadajniki iBeacon. Oferty są wysyłane bezpośrednio na smartfony klientów. Nadajniki zostały tak zaprojektowane żeby współpracować z manekinami znajdującymi się w sklepie stacjonarnym. Oprócz House of Fraser technologię VMBeacon wykorzystują firmy jak Hawes & Curtis czy domy towarowe Bentalls.

Informacje wprost na telefon

Rozwiązanie iBeacon wykorzystuje do przesyłania danych technologię bluetooth (w porównaniu z WiFi, bluetooth zużywa znacznie mniej energii). Nadajniki przekazują informacje na temat ubrań, które znajdują się na manekinach spotykanych w tradycyjnym sklepie. Każdy nadajnik może być tak zaprogramowany aby wysłać inne informacje.

Wcześniej klienci muszą w swoim smartfonie lub tablecie zainstalować odpowiednią aplikację. Jest ona dostępna zarówno na urządzenia z systemem operacyjnym iOS jak i Android. Wystarczy, że klient znajdzie się w promieniu 50 metrów od manekina – wtedy automatycznie otrzyma powiadomienie o szczegółach oferty. Klienci otrzymają informacje takie jak cena produktów oraz linki do sklepu internetowego sklepu, gdzie mogą je zakupić.

Technologia w służbie sprzedaży

W przypadku sklepów stacjonarnych klient otrzyma precyzyjne namiary na półkę, gdzie leży dany artykuł. Dzięki aplikacji można też przejrzeć zdjęcia produktów, zapisać je albo przesyłać znajomym za pośrednictwem portali społecznościowych. Technologia pozwala detalistom na przesyłanie komunikatów o przecenach, konkursach czy bonach rabatowych.

„Stale staramy się szukać sposobów na integracje innowacyjnych technologii z tradycyjnymi kanałami sprzedaży. Przede wszystkim ma to na celu ulepszenie obsługi klienta. Wraz z rosnącą popularnością technologii mobilnych musimy implementować tego typu rozwiązania w naszych sklepach” – mówi Andy Harding, dyrektor generalny House of Fraser.

Reklama

SCF 2017 Spring