Positive Power: pięć kroków do sukcesu w e-commerce

positive power rozwiązania e-commerce

Personalizacja, lojalność klientów, rozwiązania mobilne i analizy internetowe to obszary, na które każdy sprzedawca internetowy powinien zwrócić uwagę, jeśli zależy mu na zwiększeniu sprzedaży. Firma Positive Power opracowała infografikę, w której zawartych zostało pięć kroków do sukcesu w branży e-commerce.

Krok 1: personalizuj

Jak wynika z informacji przekazanych przez Positive Power, 68% użytkowników woli kupować w sklepach prezentujących spersonalizowane oferty. Jeśli oferta e-sklepu jest dobrana pod kątem konkretnego klienta, zaoszczędzi to jego czas, będzie mu łatwiej dokonać zakupów i będzie z nich bardziej zadowolony. Dzięki temu wzrośnie poziom jego lojalności.

Krok 2: badaj i wyciągaj wnioski

Positive Power zachęca sprzedawców do prowadzenia analityki internetowej. Podstawowymi informacjami, które możemy dzięki temu uzyskać, jest chociażby wiedza o tym, które produkty są najczęściej kupowane przez klientów. Można też zidentyfikować, które produkty są najchętniej poszukiwane. Dzięki analityce można znacznie zwiększyć konwersję i usprawnić prowadzone przez e-sklep działania marketingowe.

Krok 3: zdobywaj lojalność

Eksperci Positive Power przekonują, że programy lojalnościowe niosą za sobą wiele korzyści dla właścicieli e-sklepów. Przede wszystkim, pozwalają zwiększyć satysfakcję klientów, wzmocnić jego przywiązanie do marki oraz utrzymać klienta. A w handlu elektronicznym pozyskanie nowego nabywcy jest nawet pięciokrotnie droższe niż utrzymanie stałego klienta.

Krok 4: cross selling i up selling

Twórcy infografiki pokazują, jak zastosować techniki sprzedażowe w e-handlu i jakie są ich efekty. Aby zastosować tzw. cross selling, należy sprzedawać dobra uzupełniające, czyli np. proponować dodatkowe akcesoria do produktów, które lądują w koszyku. Warto również podwyższać wartość sprzedawanego produktu, proponować lepszej jakości produkt w niewiele wyższej cenie, czyli stosować tzw up selling

Krok 5: mobilizuj

Sprzedawcy powinni stawiać na m-commerce, a według Positive Power najlepszym sposobem na to jest stworzenie platformy mobilnej bądź responsywnej. Jest to kosztowna inwestycja, ale z badań agencji wynika, że właściciele e-sklepów, którzy zdecydowali się na inwestycję w rozwiązania mobilne w ciągu pierwszego miesiąca odnotowali nawet 30% więcej wejść na stronę.

Positive Power rozwiązania e-commerce

Reklama

SCF 2017 Spring