Google pomoże przedsiębiorcom tworzyć treści wideo

Google online retailing

Koncern Google przejął firmę Directr, która teraz zostanie włączona do działu reklamowego serwisu YouTube. Technologia stworzona przez startup ma zostać wykorzystana do stworzenia nowego systemu promocji wideo. Kwota transakcji została objęta tajemnicą.

Serwis Directr działał samodzielnie zaledwie przez dwa lata. Zanim została wzięty na celownik przez giganta z Mountain View zdążył pozyskać 1,7 miliona dolarów finansowania. Na rynku Directr zaistniał sprzedając za pośrednictwem AppStore aplikację pomagającą przedsiębiorcom w tworzeniu i publikowaniu krótkich filmów promujących ich działalność. Po przejęciu przez Google aplikacja Directr na być udostępniana bezpłatnie.

„Nasz niewielki zespół zapalonych amatorów filmowania powstał 2 lata temu, by pomóc laikom robić świetne filmy. Dziś z wielkim entuzjazmem wykonujemy kolejny krok w naszej podróży, dołączając do działu reklamowego YouTube. Wszystko, co uwielbialiście w Directr pozostanie bez zmian, a my nadal będziemy pracować nad rozwiązaniami, które pomogą przedsiębiorcom robić doskonałe filmy szybko i prosto ” – czytamy na stronie Directr, gdzie ogłoszono połączenie z Google.

Technologia stworzona przez Directr nosi nazwę „wskaż-i-kręć”. Aplikacja pozwala na rozrysowanie poszczególnych kadrów, łatwy montaż i udźwiękowienie. Directr udostępnia swoim klientom poradniki i samouczki, w ofercie znajdują się konsultacje osobiste i telefoniczne. Pomoc jest kompleksowa. Zaczyna się od właściwego sposobu trzymania kamery wideo, a kończy na w zamieszczaniu wyniku pracy w miejscu docelowym – na stronie WWW danej firmy albo w serwisach społecznościowych.

W ostatnim czasie firma Google dokonała kilku innych  podobnych zakupów, budując w ten sposób zaplecze technologiczne do wykorzystania w branży e-commerce. Przykładem może być przejęcie serwisu Rangespan, oferującego usługi back-office dla e-detalistów z Londynu, a także firm AI developers czy DeepMind.

Reklama

SCF 2017 Spring