Allegro wprowadza nowe opcje sortowania wyników wyszukiwania

Allegro strategia online

Platforma sprzedażowa Allegro wprowadziła nowe, domyślne sortowanie ofert według parametru trafności. Wyniki wyszukiwania będą bardziej spersonalizowane i oparte na historii zakupowej.

Sortowanie według trafności umożliwi kupującym szybsze dotarcie do interesujących ich ofert. Zwiększono liczbę opcji segregowania wyników, dotychczas kierowano się jedynie ceną czy czasem, który pozostał do końca oferty. Lista ofert wyświetlanych po wybraniu „największej trafności” tworzona jest dynamicznie na podstawie najczęstszych wyborów wszystkich kupujących.

Spersonalizowane wyniki

W praktyce oznaczać to może, że dwie osoby szukające tego samego przedmiotu mogą zobaczyć odmienne wyniki wyszukiwania. Mechanizm trafności oparty jest m.in. na analizie działań podejmowanych przez użytkowników w ramach dostępnych w serwisie ofert (np. wyświetlenie opisu oferty, kliknięcie w ofertę, zakup czy dodanie do obserwowanych itp.). Im większe zainteresowanie kupujących wzbudziła dana oferta, tym wyżej znajdzie się ona w wynikach wyszukiwania.

Może to ilustrować następujący przykład:  kupujący wpisują w wyszukiwarkę słowo „lodówka”, a następnie przeglądają określone typy ofert, które pojawiły się w wynikach wyszukiwania, dokonują zakupu lub dodają ofertę do obserwowanych. Wszystkie te działania są zbierane i zapamiętywane przez wyszukiwarkę Allegro. Klienci szukający lodówki zobaczą najpierw oferty zakupu uporządkowane właśnie w oparciu o informacje o zachowaniu innych kupujących, a więc potencjalnie w odpowiadające również ich oczekiwaniom.

Nowy mechanizm wyszukiwania

„Domyślne sortowanie po trafności ma więc ułatwić kupującym dotarcie do najlepszych ofert, jednocześnie premiować solidnych sprzedających, którzy oferują produkty nie tylko w dobrej cenie, ale na przykład spełniają wysokie standardy prezentowania swojej oferty oraz gwarantują obsługę klienta na najwyższym poziomie.” – mówi Łukasz Nowak, Dyrektor Produktu Platform Transakcyjnych w Grupie Naspers, która jest właścicielem Allegro. „Warto jednak pamiętać, że kupujący w każdej chwili mogą wybrać inny sposób sortowania wyników wyszukiwania ofert np. według ceny czy czasu dostępności oferty, jeśli to w danej chwili bardziej odpowiada ich potrzebom – dodaje Nowak.”

Do stworzenia nowych opcji sortowania wykorzystano komponenty dotychczasowego silnika. Na potrzeby tego rozwiązania stworzono również osobny, niezależny mechanizm analizujący trendy, dane ofert oraz zachowanie użytkowników w serwisie.

„To ten mechanizm jest de facto sercem trafności. Za pomocą wielu algorytmów ustala sposób ułożenia ofert oraz porównuje, które z tych ułożeń lepiej spełnia postawiony przed trafnością cel – skrócenie czasu dotarcia do oferty oraz zwiększenie liczby transakcji.” – informuje Anna Tokarek z Allegro Group.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring