ConversionXL: 8 sposobów na zwiększenie konwersji mobilnej wersji e-sklepu

mobile commerce

Mimo dynamicznego rozwoju sprzedaży przez urządzenia przenośne, wielu e-detalistów nadal ma problem z zaprojektowaniem mobilnej wersji sklepu. Jak dowodzi Michael Mace z firmy ConversionXL, odpowiedni projekt to klucz do zwiększenia konwersji.

Jak sprawić, by mobilna wersja sklepu przynosiła większe zyski? Przeprowadzone na użytkownikach testy pozwoliły firmie ConversionXL wyodrębnić kilka trendów i zasad, które pomogą zaprojektować skuteczną aplikację bądź stronę mobilną.

Konwersji nie da się zwiększyć natychmiastowo. Ma na nią wpływ wiele drobnych czynników. Zaprojektowanie strony mobilnej jest trudniejsze niż stworzenie strony na komputer stacjonarny. Dobre praktyki designerskie w tej dziedzinie dopiero się kształtują. Wiele firm zleca to zadanie firmom zewnętrznym koncentrując się samemu na tym, aby strona wyświetlała się prawidłowo na wielu różnych urządzeniach.

Mimo że strony mobilne odpowiadają nadal za mniejszą część ruchu internetowego, jest to najbardziej dynamicznie rozwijający się segment rynku. Sprzedawcy online, którzy traktują ten obszar po macoszemu narażają się na straty, bo trend rozwoju m-commerce nabiera coraz większego tempa. Na co należy zwrócić szczególną uwagę? Oto osiem zasad projektowania mobilnego e-sklepu.

1. Ogranicz liczbę menu

Użyj maksymalnie dwóch pasków menu. Każdy z nich będzie się rozwijał się na długość ekranu.

2. Wszystko powinno być aktywne

Standardowo edycja poszczególnych obszarów powinna być możliwa na jednym ekranie bez potrzeby przechodzenia dalej lub cofania się. Dane takie jak adres dostawy czy dane do rachunku powinno się wpisywać z jednego interfejsu.

3. Daj dostęp do pełnej wersji sklepu

Często klienci mobilni chcą zajrzeć na pełną wersję strony, aby upewnić się że wersja mobilna dostarcza im wszystkich potrzebnych informacji. Nie narzucaj jej, ale podlinkuj stronę zaprojektowaną na urządzenia stacjonarne.

4. Optymalizuj pod kątem dwóch typów klientów

Zaprojektuj dwie ścieżki: dla tych, którzy przeglądają i dla tych, którzy chcą od razu kupić upatrzony wcześniej towar. Projektując stronę mobilną należy pamiętać o dwóch zasadach: natychmiastowy dostęp i personalizacja. Należy więc uważnie przyjrzeć się statystykom, żeby stwierdzić, jakie potrzeby mają klienci naszego sklepu mobilnego.

5. Wykorzystaj zalety mobilności

Zamiast starać się zmienić smartfon w mały komputer, optymalizuj mobilną wersję e-sklepu pod kątem zalet urządzenia przenośnego. Interakcja ma być frajdą. Użytkownik powinien być nagradzany za „bawienie się” stroną mobilną. Spróbuj wykorzystać oferty błyskawiczne.

6. Zintegruj proces zakupowy

Śledź zachowania użytkowników poszczególnych urządzeń i ułatwiaj im udostępnianie szczegółów sesji zakupowej tak, aby mogli ją kontynuować na innym urządzeniu. Na początku pomocne będą narzędzia takie jak Universal Analytics. KISSmetrics czy Heap Analytics pomogą uzupełnić obraz.

7. Przemyśl strategię

Jest to najtrudniejsze zadanie, jednak prawdopodobnie najbardziej istotne. Sprawdź, jak urządzenia mobilne zmieniają proces zakupowy. Śledź eksperymentalne rozwiązania, a jeśli prowadzisz salony stacjonarne pomyśl o tym, jak możesz wykorzystać smartfon do wsparcia sprzedaży.

8. Nie przypuszczaj, lecz testuj

Jeśli Twój sklep internetowy odnosi sukcesy, masz prawdopodobnie zestaw sprawdzonych rozwiązań i zakładasz, że zdadzą one egzamin w przypadku strategii mobilnej. To nie koniecznie musi być prawda. Dlatego zanim zaprojektujesz sklep mobilny, przeprowadź zestaw testów i posiłkuj się analizami. Testy są szczególnie istotne w przypadku mobilnych aplikacji. W internecie łatwo jest uruchomić próbną wersję strony i pracować nad jej udoskonaleniem. W przypadku aplikacji nie ma takiej możliwości, a recenzje użytkowników potrafią być bezlitosne.

Reklama

SCF 2017 Spring