Rakuten planuje systemowe zmiany w e-commerce

rakuten strategia online

Amerykański startup Slice został wykupiony przez jedną z największych i najbardziej innowacyjnych firm e-commerce na świecie – japoński Rakuten.

Firma Slice stworzyła system pozwalający użytkownikom śledzić przesyłki, przechowywać dane dotyczące transakcji, otrzymywać powiadomienia o zniżkach oraz kontrolować wydatki online. „Zapewniamy kontrolę nad wszystkim, co kupujesz w sieci” – brzmi slogan firmy.

Scott Brady, założyciel i dyrektor generalny firmy mówi: „Rakuten – ze swoimi usługami w dziedzinach podróży, e-commerce i finansów – w pełni dzieli wizję uczynienia transakcji internetowych prostszymi. I już zaczyna wprowadzać ją w życie. Nie mogliśmy liczyć na lepsze partnerstwo”. Brady zapewnia przy tym, że Slice nadal badzie działać jako oddzielna marka. Siedzibą firmy pozostanie Palo Alto w Kalifornii,

Ale zdaniem analityków przejęcie amerykańskiego startupu może być dla Japończyków pierwszym krokiem w ekspansji na amerykańskim rynku e-commerce. W rozmowie z dziennikiem Wall Street Journal potwierdził to Yaz Iida, dyrektor generalny ds. marketingu w Rakuten. „Mamy plan rozwinąć działalność w USA” – powiedział Iida. Wcześniej, w 2010 roku Rakuten przejął inną amerykańską firmę, Buy.com.

Przed przejęciem przez Rakuten Slice pozyskał 32 miliony dolarów finansowania m. in. z funduszu Lightspeed Venture Partners. Od chwili powstania w 2010 roku z użyciem Slice przeprowadzonych zostało 200 milionów transakcji. Yaz Iida: „Technologia Slice ma ogromną wartość dla wszystkich przedsiębiorstw internetowych. Do doskonałe narzędzie do gromadzenia i analizy danych konsumenckich”.

Reklama

SCF 2017 Spring