Groupon ogłasza nowe otwarcie

Groupon strategia sprzedaży

Gruntowne zmiany w wyglądzie witryny to pierwszy etap reformy serwisu Groupon. Drugim ma być przekształcenie profilu działalności w kierunku internetowej giełdy takiej jak eBay. Czy to zmierzch zakupów grupowych?

Zmieniony został pasek wyszukiwania, a przeglądanie ofert wzbogacono o funkcje geolokalizacji. Inny jest format zdjęć. W tle miejsce zieleni zastąpiła biel. Powstały też sekcje tematyczne, na przykład związane ze świętami Bożego Narodzenia.

groupon UK

Teraz na brytyjskiej stronie Groupon dominuje biel

Wszystkie te zmiany zostały właśnie wprowadzone w brytyjskim serwisie Groupon. Wcześniej, w listopadzie 2013 roku, podobną transformację przeszedł Groupon w USA.

Najważniejsze cechy nowej strony internetowej to:

Strona główna: lepiej widoczny pasek wyszukiwania na górze strony; pojawiające się sugestie, które pozwalają klientom łatwo znaleźć typ transakcji, której poszukują.

Filtry wyszukiwania: Każdy wynik wyszukiwania wyświetlany jest wraz z zestawem filtrów, które pomagają klientom dotrzeć do właściwej kategorii w zależności od ich zainteresowań.

Lepsze zdjęcia: obrazy pokazują się na zasadzie karuzeli co oznacza, że klienci mogą zobaczyć więcej fotografii.

Wskazania rynkowe: Groupon Getaways podjął współpracę z serwisem Expedia Affiliate Network, przez co konsumenci dostali dostęp do ofert tysięcy hoteli rozsianych na całym świecie.

„Nasza nowa strona, a także aplikacje mobilne sprawiają, że każdy, zawsze i wszędzie może znaleźć dokładnie to czego akurat szuka” – napisał na blogu Tamer Tamar, wiceprezes Groupona na Europe, Afrykę i Bliski Wschód.

grouponuk2

Filtrowanie pomaga odnaleźć poszukiwane towary lub usługi

Kiedy zmiany wprowadzone w Wielkiej Brytanii i USA pojawią się w Polsce, tego jeszcze nie wiadomo. „Zmiany są nieuchronne. Współczesny e-konsument nie kieruje się już tylko najniższą ceną, ale też jakością towarów i usług. Problemem w Polsce jest stosunkowo niska liczba transakcji mobilnych, podczas gdy na świecie stanowią już one 40% całości. Wynika to z obaw przed robieniem zakupów z użyciem telefonu czy tableta. Transakcje są najczęściej przerywane w ostatniej chwili, tuż przed ich ostatecznym zatwierdzeniem” – mówi Aniela Hejnowska, dyrektor zarządzająca w Groupon Polska.

aniela hejnowska groupon

Aniela Hejnowska, dyrektor zarządzająca w Groupon Polska

Polski odział Groupon zatrudnia ponad 200 osób. Hejnowska, zasłaniając się polityką informacyjną firmy, nie chce mówić o wynikach finansowych. Zapewnia tylko, że są one zadowalające. „W Polsce mamy dwa miliony unikalnych użytkowników miesięcznie. Jedna osoba zawiera 5-6 transakcji rocznie, a jeszcze klika lat temu były to dwie lub trzy transakcje rocznie. Codziennie na naszym serwisie pojawia się około czterech tysięcy nowych ofert” – mówi.

„Zdecydowanie najszybciej przybywa transakcji związanych z usługami turystycznymi” – dodaje.

Niestety, jej zapewnieniom przeczą globalne dane ujawniane przez spółkę. Od lat przynosi ona potężne straty. Najgorszy był rok 2010 gdy strata netto sięgnęła 389 milionów dolarów.

Groupon wyniki finansowe

Wyniki finansowe Groupon na świecie

Z drugiej strony w czerwcu 2014  liczba aktywnych klientów Groupona na całym świecie przekroczyła 50 milionów osób co oznacza wzrost o 25% rok do roku. Drugi kwartał 2014 był też rekordowy w historii firmy pod względem liczby zawartych transakcji.

Groupon liczba użytkowników

Liczba aktywnych użytkowników serwisu

Ian Maude, analityk z firmy Enders Analisys twierdzi, że wprowadzane ostatnio zmiany mają przede wszystkim przyciągnąć uwagę konsumentów. „Ale ani firmowa strategia walki z bezwzględną konkurencją ze strony Amazon czy eBay, ani finanse spółki nie zostały znacząco udoskonalone” – mówi Maude.

Przy obecnym tempie zmian zachodzących na rynku e-commerce to bardzo poważne oskarżenie.

współpraca Denver Harington

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring