USA: e-detaliści zmieniają politykę reklamową

ModCloth sprzedaż internetowa

Udoskonalanie obrazów za pomocą Photoshopa pomaga napędzić sprzedaż produktów. Ale w gruncie rzeczy jest to nic innego niż ukryta forma oszustwa. Amerykańska sieć ModCloth powiedziała dość i stała się pierwszą firmą odzieżową, która podpisała Heroes Plegde for Advertising – deklarację przeciwko modyfikacjom fotografii.

Firmy, które podpisują deklaracje zobowiązują się, że w czasie postprodukcji zdjęć nie będą zmieniać kształtu, rozmiaru, proporcji, koloru oraz nie będą usuwały ani uwydatniały cech fizycznych modeli i modelek. Zdjęcia przerobione w ten można publikować, ale są one odpowiednio oznaczone.

Skandale z Photoshopem

W Stanach Zjednoczonych od kilku miesięcy toczy się publiczna dyskusja na temat granic modyfikacji zdjęć używanych w celach promocyjnych i reklamowych. Stało się to po serii skandali gdy detaliści nadawali modelkom nienaturalny i niezdrowy wygląd. Wzbudziło to oburzenie konsumentów, którzy zalewali sprzedawców skargami. Szczególnie źli bili rodzice młodych ludzi, którzy mogli być nieświadomi nienaturalności tego typu kanonu piękna.

Deklaracja Heroes Pledge for Advertisers powstała z inicjatywy stowarzyszenia Brave Girls Alliance. Zgodnie z jej postanowieniami, detaliści muszą szczególnie dbać o jakość reklam kierowanych do osób poniżej 13 roku życia.

Apel do przemysłu

ModCloth to sieć handlowa wyspecjalizowana w odzieży w większych rozmiarach. Marka działa od 2002 roku, a w jej reklamach występują modelki o wszystkich typach figury. Podpisanie dokumentu jest zgodnie z wartościami wyznawanymi przez firmę. Dyrektor handlowy ModCloth, Nancy Ramamurthi, wyjaśnia, że podpisanie zobowiązania w gruncie rzeczy nie wprowadzi wielkich zmian, lecz jest raczej „apelem do przemysłu odzieżowego o zmianę wizerunku kobiety”. „Mam nadzieję, że taka postawa stanie się powszechnie aprobowana, więcej firm zdecyduje się na podobny krok” – mówi Ramamurthi.

Firma ModCloth to sklep internetowy oferujący 7,5 tysiąca projektów stworzonych przez ponad 1,2 tysiąca projektantów. Misją firmy jest zapewnienie dostępu do modnej konfekcji każdej kobiecie, bez względu na jej sylwetkę. Wprowadzenie kategorii plus-size miało miejsce w roku 2011 i sprawiło, że sprzedaż sklepu zwiększyła się trzykrotnie.

Reklama

SCF 2017 Spring