Na rynku online smartfony przegrywają z tabletami

shutterstock

Choć liczba użytkowników urządzeń przenośnych, którzy używają ich do zakupów online ciągle rośnie, klienci wciąż częściej wybierają strony mobilne niż dedykowane aplikacje.

Według raportu „Mobile Report 2013. Rola handlu mobilnego i detalicznego” przygotowanego przez firmy eDigitalResearch i Portaltech Reply obecnie 85% posiadaczy smartfonów szuka z ich pomocą produktów, które zamierzają kupić – bez względu na to, czy ostatecznie dokonają transakcji w mobilnym, czy w tradycyjnym sklepie. To niemal trzykrotnie więcej niż w 2010 roku. 66% ankietowanych posiadaczy smartfonów faktycznie dokonuje przez nie zakupów, 32% deklaruje, że robi mobilne zakupy co tydzień, a 25% badanych – co miesiąc. „Dla kupujących przez smartfony najistotniejsza jest szybkość transakcji, czytelna nawigacja oraz prędkość ładowania obrazów. Użytkownicy wciąż wyżej cenią sobie funkcjonalność i łatwość obsługi niż wygląd” – twierdzą autorzy raportu.

68% ankietowanych wykorzystuje swoje telefony do wirtualnych poszukiwań w trakcie realnego wyjścia na zakupy. Sprzedawcy starają się podążać tym trendem i wykorzystują ofertę sklepów online jako wsparcie dla tradycyjnej sprzedaży. Sklepy internetowe coraz częściej dostosowują swoje usługi i starają się zachęcać do zakupów na przykład wysyłając vouchery i kody promocyjne bezpośrednio na telefon kupującego.

Mimo dużej popularności smartfonów, w handlu online przodują tablety, komputery stacjonarne i laptopy. Także tradycyjne telefony komórkowe są nadal chętnie wykorzystywane do zakupów. Handel to jedna z najczęstszych aktywności posiadaczy tabletów. Aż 90% z nich przyznaje, ze w ten sposób szuka informacji o produktach, a 79% robi zakupy. Do zakupów w sieci klienci najczęściej wybierają strony mobilne, tylko 41% z nich korzysta z aplikacji.

Autorzy raportu zauważają, że łatwa w obsłudze strona, rozszerzona o obsługę urządzeń mobilnych znacznie zwiększa prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Niestety retailerzy wciąż borykają się z niewystarczającym zaufaniem potencjalnych klientów do smartfonów jako nośnika handlu, co najczęściej wiąże się z obawami o bezpieczeństwo transakcji.

Reklama

SCF 2017 Spring