Allegro modyfikuje profil działalności

Allegro

Największa polska platforma sprzedażowa, Allegro zamierza zlikwidować opcję wystawiania na licytację wielu identycznych przedmiotów. Przedstawiciele firmy wyjaśniają, że decyzję tę podjęto, ponieważ taka forma aukcji przestała cieszyć się zainteresowaniem klientów.

Opcja licytacji wieloprzedmiotowej to jedna z opcji organizowania aukcji na Allegro. Podczas licytacji można sprzedać kilka takich samych przedmiotów w ramach jednej transakcji. Od 28 sierpnia funkcja ta zostanie zlikwidowana.

„Serwis wycofuje się z tej usługi, ponieważ zmieniają się trendy w handlu internetowym. Już sam format licytacji nie cieszy się zbytnio popularnością, a zainteresowanie tą szczególną jej formą jest bardzo znikome, liczymy je w setnych procenta.” – wyjaśnia Anna Tokarek z Allegro Group. „Obecnie użytkownicy chcą kupować jak najszybciej, nie mają już cierpliwości do tego, żeby czekać na wynik licytacji. Oczekiwania są takie, żeby kupiony przedmiot był im dostarczany natychmiast. Wolą też kupować rzeczy nowe niż używane.” – tłumaczy.

Jak informuje Anna Tokarek, aukcje internetowe stanowią obecnie zaledwie 10% sprzedaży na platformie Allegro. Proporcje te odwróciły się, gdyż na początku istnienia platformy licytacje odpowiadały za 90% obrotów.

„Trendy się zmieniają, licytacje były podstawą naszego biznesu 15 lat temu. Teraz z opcji tej korzystają jedynie kolekcjonerzy, hobbyści i osoby, które poszukują przedmiotów unikatowych. Jednak tacy sprzedawcy mają przeważnie jeden egzemplarz danego przedmiotu, dlatego też opcja licytacji wielu przedmiotów naraz ich nie interesuje.” – wyjaśnia.

Allegro dostosowuje się do trendów rynkowych i staje się platformą sprzedażową. Służą temu wszelkie zmiany i nowe funkcje, które są wprowadzane, jak chociażby nowy sposób sortowania wyników w wyszukiwarce. Wzorem innych dużych graczy, Allegro dąży do personalizacji zakupów już od najwcześniejszego ich etapu.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring