John Lewis: zamówienia online w sklepie stacjonarnym stały się hitem

John Lewis strategia online

Publikując najnowsze wyniki finansowe brytyjska sieć John Lewis poinformowała, że jednym z największych motorów napędowych wzrostu były transakcje online realizowane w salonach sprzedaży. W ostatnim tygodniu obroty z internetowych zamówień składanych w sklepach sieci wzrosły o 40% w porównaniu z tym samym okresem roku 2013.

John Lewis oferuje w swoich sklepach multimedialne kioski, które zapewniają wsparcie sprzedaży naziemnej. Jako jeden z nielicznych sprzedawców wielokanałowych, udostępnia szybkie łącze internetowe oraz możliwość kupienia towaru online za pomocą zainstalowanych w sklepach tabletów. W składaniu zamówień pomaga klientom personel sklepu.

Połączenie kanałów sprzedaży

„Obroty z transakcji online, finalizowanych w salonach sprzedaży z asystą personelu sklepu wzrosły w ostatnim tygodniu o 40% w porównaniu z tym samym okresem w 2013 roku.” – informuje David Bradford, dyrektor sprzedaży w L&S group, odpowiedzialny za sieć John Lewis.

Całościowe obroty ze sprzedaży online wzrosły natomiast o 31,4% w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku. Łączna sprzedaż w ostatnim tygodniu wzrosła o 13,4% i osiągnęła wartość 74,54 milionów funtów.

Pionierzy multichannel

Sieć John Lewis należy do najbardziej popularnych detalistów w Wielkiej Brytanii. Posiada 35 salonów firmowych i ponad 27 tysięcy sklepów partnerskich. W swojej strategii wielokanałowej sieć zwraca szczególną uwagę na przenikanie się kanałów sprzedaży. Jednym z przejawów tej polityki jest umożliwianie klientom kupowania online również w salonach.

John Lewis wyznacza trendy w wielokanałowej obsłudze klienta. Wiele rozwiązań z zakresu omni-channel retailing, takich jak bezpłatny dostęp do wifi w salonie sprzedaży, usługa click and collect, czy zamieszczanie kodów QR na witrynie sklepu, zostały wprowadzone po raz pierwszy właśnie przez firmę John Lewis. Firma słynie z pionierskiego podejścia do handlu detalicznego – jednym z przejawów innowacyjnej polityki jest stworzenie autorskiego projektu dla start-upów, tzw. JLAB.

Reklama

SCF 2017 Spring