Sprawdź czemu Amazon kupił platformę Twitch

amazon Twitch

Gigant e-commerce kupuje firmę Twitch Interactive, będąca platformą medialna udostępniającą strumieniowe gier wideo oraz transmisji rozgrywek sportu elektronicznego. Wartość transakcji wyniosła 970 milionów dolarów.

Twitch pozwala graczom na całym świecie dzielić się się swoimi rozgrywkami. W lipcu platformę odwiedziło ponad 55 milionów użytkowników, którzy łącznie obejrzeli ponad 15 miliardów minut filmów. Twitch posiada ponad milion nadawców. Głównie są to zwykli gracze, ale również zawodowcy, wydawcy gier wideo, developerzy, środki masowego przekazu, oraz firmy organizujące konferencje i targi dla e-sportu.

Największe przejęcia Amazon

Największe przejęcia Amazon

Amazon dla graczy

Platforma pozwala prowadzić interakcje z graczami dzięki wbudowanej funkcji chat – można się zalogować przez Facebooka i automatycznie stworzyć konto Twitch. Co więcej, można wpłacać dotacje na rzecz graczy, jeśli podoba nam się ich kanał. Dla wielu graczy publikowanie swoich wyczynów na Twitch jest formą stałego zarobku.

twitch

Kanał polskiego gracza disstream na Twitch’u

„Transmisja i oglądania rozgrywek online to globalny fenomen i to własnie Twitch zbudował platformę, która gromadzi dziesiątki milionów ludzi, oglądających miliardy minut treści wideo – bez znaczenia czy jest to rekord świata najdłuższej rozgrywki w Mario, czy rozgrywki z popularnych targów E3. Co ciekawe, Twitch działa zaledwie trzy lata, a już jest tak popularny.” – powiedział Jeff Bezos, założyciel i dyrektor generalny Amazon.com. ” Tak jak firmie Twitch, zależy nam na naszych klientach i lubimy myśleć inaczej, dlatego też chcemy zbudować serwis skierowany dla graczy.” – dodaje Bezos.

Najpopularniejszym kanałem jest oczywiście kanał użytkowników grających w League of Legends – sieciową grę komputerową z gatunku multiplayer online battle arena. Gra została ogłoszona oficjalnym sportem w 2013 w Stanach Zjednoczonych. Na wszystkich ważnych wydarzeniach oraz targach gier Twitch jest używany do strumieniowania, tak jak np. na tegorocznych targach Gamescom oraz E3.

Dlaczego Twitch?

Wszystkich obecnie zastanawia, co łączy jedną z najbardziej znanych firm e-commerce z  platformą medialną do gier? Początkowo to Google, a dokładnie YouTube, był zainteresowany Twitch-em. Zakup ten dałby Google pełną kontrolę nad popularną treścią wideo w internecie. Jednak to Amazon kupił Twitch. Pytanie, co zrobi z platformą?

„Amazon wyprodukował już ponad milion różnych urządzeń mobilnych, takich jak tablety Fire, telewizje Fire, oraz ostatnio smartfon Fire. Teraz firma musiała pomyśleć, za pomocą jakiej platformy może dostarczyć treść wideo do tych urządzeń. Zamiast inwestować w nową, o wiele łatwiej jest kupić platformę, która posiada już miliony oglądających.” – mówi James McQuivey, analityk z Forrester Research.

Twitch a e-commerce

Oczywiście, zakup Twitch ma bezpośrednie połączenie z e-commerce. Pomiędzy rozgrywkami pojawiają się przerwy na reklamy, które firma może wykorzystać w promowaniu swoich produktów. Dzięki przejęciu, Amazon otrzyma dodatkowo 50 milionów nowych użytkowników odwiedzających stronę – a liczba ta stale rośnie. Twitch może również zostać wykorzystany do promowania gier oraz akcesoriów komputerowych dla graczy dostępnych na Amazon.com. Możliwości są naprawdę nieskończone.

Reklama

SCF 2017 Spring