Soldsie: jak najlepsze e-sklepy stosują hashtagi

Soldsie hashtag

Hashtagi stały się częścią internetowego żargonu. Jest to wyjątkowo skuteczne narzędzie promocji, zwłaszcza w działalności e-commerce.

Jednak nie wszystkie hashtagi są takie same. Każdy z nich pełni inną funkcję w zależności od tego, gdzie się pojawia – na Twitterze Instagramie czy Facebooku. Jak zatem korzystać z hashtagów na różnych platfromach społecznościowych? Aby się tego nauczyć, trzeba najpierw zrozumieć, jaką rolę odgrywają na każdej z nich. Kilku wskazówek udziela firma Solside.

Twitter

Twitter to w zasadzie ojczyzna hashtagu. Na tym mikroblogu są one wszechobecne i pojawiają się w różnych kontekstach – od używanych powszechnie hashtagów, którymi oznacza się najbardziej popularne trendy, aż po te unikalne, które wykorzystywane są w jednej konkretnej kampanii informacyjnej.

Dzięki hashtagom e-sklepy mają mnóstwo okazji, aby stale brać udział w odpowiednich dyskusjach i docierać do właściwego odbiorcy.

Solside radzi: zachowaj równowagę między nowymi hashtagami, wykorzystywanymi w konkretnych kampaniach reklamowych, a popularnymi hashtagami, wykorzytywanymi w przeszłości. Zbyt częste wykorzystywanie którejś z tych grup może sprawić, że marka zyska wizerunek „spamera” albo firmy, której obecność na Twitterze jest kreowana w sposób sztuczny.

Pinterest

Należy pamiętać, że na hashtag w serwisie Pinterest można kliknąć jedynie w opisie „pinu”. Nie warto zatem zamieszczać ich w nazwach tablic, czy w informacjach o sklepie na profilu firmowym.

Po drugie, gdy wpisujemy hashtag w okienko wyszukiwarki, w wynikach zawarta będzie fraza, która pojawia się w nazwach użytkowników i zdjęć, a nie tylko w ich opisie. Oznacza to, że jeśli firma wykorzystuje hashtag tematyczny, może on „utonąć” w strumieniu informacji.

Etsy sprzedaż online

Profil na Pintreście prowadzony przez serwis Etsy

Soldsie radzi: stwórz dla swojego sklepu unikalny hashtag, z którym użytkownicy będą mogli łatwo się identyfikować. Jest to szczególnie przydatne w kampaniach promocyjnych, przy wprowadzaniu na rynek nowych produktów, czy przy organizacji konkursów.

Instagram

Instagram to platforma, na której ceni się estetykę i lakoniczność przekazu. Ponieważ w centrum uwagi jest obraz, przekaz słowny musi być zwięzły: albo informacyjny albo zabawny. Dlatego też hashtagi powinny być wyłącznie narzędziem funkcjonalnym i organizującym treści. Mogą być też żartobliwym podsumowaniem całego opisu.

Hashtagi na Instagramie pomagają budować społeczność wokół dużych imprez (tak jak udało się to z  #WorldCup czy #Superbowl2014). Firmy uczestniczące tego typu przedsięwzięciach mogą zwiększyć zasięg oddziaływania i dotrzeć do szerszej, bardziej entuzjastycznej widowni.

Bardzo dobrze robi to sklep internetowy Warby Parker z hashtagiem #warbysummer. Dzięki niemu posty porządkowane są w grupach odpowiadających konkretnym porom roku. Wzmacnia to wizerunek detalisty i zachęca użytkowników do współtworzenia profilu marki. Warby Parker zachęca też użytkowników do zamieszczania własnych treści za pomocą pytań typu „w jakim stylu dobrałbyś oprawki?”.

warby parker sprzedaż internetowa

Profil Warby Parker na Instagramie

Soldsie radzi: staraj się, żeby hashtagi na Instagramie były krótkie. Używaj ich do konkretnych akcji marketingowych, których celem będzie inspirowanie aktywności fanów marki.

Facebook

Hashtagi na Facebooku nie są tak popularne jak w innych mediach społecznościowych i ma to swoje zalety. Jedną z takich zalet jest fakt, że hashtagi na Facebooku przyciągają uwagę. Ci, którzy szukają treści posługując się hashtagami, łatwiej trafią na post twojego e-sklepu.

Przykładem wykorzystania hashtagu na Facebooku jest kampania Coca-Coli, która zachęca fanów do poszukiwania butelek ze swoim imieniem. Posty z hashtagiem #ShareACoke napędzają marce ogromny ruch. Oznaczony w ten sposób wpis może dostać 2000 polubień i 20 udostępnień w ciągu godziny od zamieszczenia.

Soldsie radzi: Facebook nie jest najlepszym miejscem, żeby zacząć promować hashtag, ale właśnie tu zostanie on łatwiej dostrzeżony. Zamieszczaj na Facebooku posty z Twittera i Instagrama, by zaimportować swoje hashtagi.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring