Raport Nielsen: gwałtowne zmiany na rynku e-commerce

Nielsen online retailing

E-booki, zabawki oraz odzież i produkty sportowe – to produkty najczęściej sprzedawane online. W dalszej kolejności znalazły się produkty dla zwierząt oraz odżywki dla niemowląt.

E-booki górą

Według badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen – wyspecjalizowaną w badania e-konsumentów oraz rynku e-commerce, coraz więcej osób skłania się do zakupów online. Najczęściej wybieranymi kategoriami produktowymi są produkty z działu rozrywka. Przodują tu e-booki, bilety na różnego rodzaju wydarzenia, artykuły sportowe oraz zabawki.

Ponad połowa respondentów biorących udział w badaniu planuje zrobić zakupy online na przestrzeni najbliższych sześciu miesięcy. Przez internet najwięcej kupionych zostanie ubrań (46% wskazań), biletów lotniczych (48%), oraz rezerwacji w hotelach (44%).

„Szybkość zmian w e-commerce spowodowała, że klienci stali się bardziej ciekawi i chętnie eksplorują sieć poszukiwaniu produktów, które odpowiadają ich potrzebom” powiedział John Burbank, prezes firmy Nielsen. „Konsumenci oczekują dobrych produktów w dobrych cenach. Rozwój e-commerce jest szczególnie widoczny w dziedzinie FMCG.”

Ale rynek e-zakupów spożywczych również ma się znakomicie. Od roku 2011 udział zakupów online w kategorii kosmetyki wzrósł z 6% do 31% całości sprzedaży. W kategorii artykuły spożywcze jest to już 27%, a w kategorii produkty dla niemowląt 20%. W kategorii produktów dla zwierząt w zaledwie dwa lata udział sprzedaży online zwiększył się z 9% (w 2012 roku) do 21% (w 2014).

Kupujemy czy oglądamy?

Porównując liczbę osób, które wyszukiwały produkty z tymi, które faktycznie dokonały transakcji można zauważyć, że liczby te coraz bardziej do siebie się zbliżają. W kategorii kosmetyki 33% procent ankietowanych przegląda ceny produktów online natomiast 31% klientów deklaruje ze kupuje kosmetyki w sieci.

Podobnie wygląda sprawa kategorii produktów higieny intymnej (31% do 29%) oraz artykułów spożywczych (30% do 27%). Jedna czwarta respondentów wyszukuje i kupuje produkty dla zwierząt online (24 do 21%)  oraz produkty dla dzieci (23% do 20%). Natomiast jedna piąta przegląda i kupuje kwiaty (20% do 18%) oraz alkohol (20% do 17%).

Badanie „Nielsen Global Survey” zostało przeprowadzone na 30 tysiącach respondentów w 60 krajach. Badanie pokazuje jakie są obecnie trendy w e-commerce w kategorii towarów konsumpcyjnych, trwałych oraz usług.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring