Ranking aplikacji mobilnych, branża e-commerce przoduje

aplikacje mobilne ranking

E-sprzedawcy tacy jak Google Play, Pandora, Netflix, Amazon.com oraz eBay znalazły się wśród 25 najczęściej używanych aplikacji na urządzenia mobilne. Ranking stworzyła firma badawcza comScore.

To właśnie aplikacje mobilne w największym stopniu wpływają na wzrost popularności zakupów z wykorzystaniem urządzeń przenośnych. Według badania, aż jedna piąta topowych aplikacji to programy związane e-commerce. Z ich pomocą można kupować produkty, usługi oraz inne aplikacje.

Firmy zajmujące się e-sprzedażą, które znalazły się na liście top 25 aplikacji to Google Play, Pandora, Netflix, Amazon oraz eBay. Według prognoz, w tym roku, tych właśnie pięć aplikacji wygeneruje łącznie ponad 55 miliardów dolarów sprzedaży.

Zmiany w m-commerce

Z tego samego badania wynika, że czas jaki Amerykanie każdego dnia spędzają w internecie zwiększył się o 24% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Na ten wzrost największy wpływ miały właśnie aplikacje mobilne. Czas przez jaki są używane każdego dnia zwiększył się o 52% licząc rok do roku.

aplikacje mobilne ranking

Czas spędzony w sieci w zależności od platformy

 

Częściej na smartfonie niż na tablecie

Liczba ściąganych aplikacji niestety nie jest zbyt wysoka. Aż jedna trzecia Amerykanów ściąga zaledwie jedną aplikację na miesiąc. Z drugiej strony ponad połowa użytkowników smartfonów korzysta z aplikacji każdego dnia. Dla porównania tylko 26% użytkowników tabletów korzystała codziennie z aplikacji.

aplikacje mobilne ranking

Używalność aplikacji w czerwcu 2014

 

Rodzaje aplikacji

Najczęściej używanymi aplikacjami są te związane z portalami społecznościowymi, grami, a także odtwarzaniem muzyki. Zakupy znalazły się dopiero na piątym miejscu w klasyfikacji.

aplikacje mobilne ranking

Rodzaje aplikacji i czas na nich spędzony

Facebook wypada najlepiej pod względem czasu spędzanego na używaniu aplikacji jak i liczby unikalnych użytkowników. Na drugi miejscu znalazł się YouTube, a na trzecim GooglePlay.

aplikacje mobilne ranking

Liczba unikalnych użytkowników poszczególnych aplikacji

 

Reklama

SCF 2017 Spring