Sieć Biedronka pracuje nad sklepem internetowym

Biedronka e-commerce

Źródła Evigo potwierdzają informację, która pojawiła się w mediach – Biedronka zatrudniła osobę, która odpowiadać będzie za przygotowanie firmy do rozpoczęcia sprzedaży online.

„Z uwagą przyglądamy się zmianom zachodzącym na rynku, a na nasze działania główny wpływ mają przede wszystkim klienci oraz ich preferencje i oczekiwania. Biorąc pod uwagę możliwości i ograniczenia, jakie niesie ze sobą rozwój internetu, pozostajemy obecnie na etapie obserwacji, przygotowania narzędzi i wiedzy, które pozwolą takie projekty szybko wdrażać w przyszłości. Podkreślamy jednak, że nie przeprowadzamy w tej chwili żadnych testów sklepu internetowego.”  – informuje warszawska centrala Biedronki.

Anonimowe źródło potwierdza jednak wcześniejsze doniesienia medialne – Biedronka zatrudniła osobę, bądź osoby, które odpowiedzialne będą za sklep internetowy sieci.

Spekulacje na temat wejścia Biedronki do sprzedaży online pojawiają się już od kilku miesięcy, ale firma konsekwentnie zaprzeczała pogłoskom. Jednak wobec coraz większej konkurencji na rynku internetowej sprzedaży produktów FMCG, Biedronka nie może pozostać obojętna. Ostatnio rynkiem sprzedaży produktów spożywczych zainteresował się jeden z najstarszych polskich sklepów internetowych, Merlin.pl.

Wprowadzenie tej kategorii produktów zapowiada również Agito.pl. Na rynku powstają coraz to nowe firmy, takie jak Supersam.pl czy Kwit.pl, dedykowane sprzedaży lub pośredniczeniu w sprzedaży jedzenia i artykułów codziennego użytku przez internet. Konkurencja się zagęszcza, a rynek jest bardzo rozwojowy. Zdrowy rozsądek nakazuje zatem firmom z branży FMCG opracowanie strategii sprzedaży online.

Na razie nie są znane szczegóły dotyczące przygotowań Biedronki do otwarcia sklepu internetowego. Gdy to jednak nastąpi, Biedronka zyska z pewnością konkurencyjną przewagę nad firmami pozbawionymi silnego zaplecza w postaci stacjonarnej sieci sprzedaży. Obecnie firma posiada 2470 sklepów w 900 polskich miastach i miejscowościach.

Reklama

SCF 2017 Spring